ArabicEnglishHebrewRussian

הצטרפו אלינו

והשארו מעודכנים תמיד

ארגון השחקנים המגן אשכולות

"אשכולות" מנסה לבטל את פסק הדין של בית המשפט המחוזי. 'המגן' הגיש בקשה חריפה לבית המשפט העליון.

בתאריך ה-05.09.2023 בית המשפט המחוזי פסק שחב' "אשכולות" לא כל כך שקופה כלפי השחקנים, כמו כן עולה חשש אינהרנטי לשימוש בלתי ראוי בכספי ציבור". בנוסף בית המשפט חייב את האשכולות להיות חל"צ (*חברה לתועלת הציבור – למעשה שקופה ב-100%).

'המגן' הגיש מס' תלונות על "אשכולות" (אי שקיפות כלפי השחקנים), עקב התלונות (והליכים הנוספים) המדינה נתנה צו, כלומר רשם ההקדשות קבע שחב' "אשכולות" חייבת להיות חל"צ, "אשכולות" הגישה עתירה לבית המשפט המחוזי (התנגדו להיות שקופים).

נכון לציין: הליך משפטי התנהל ע"ח השחקנים והמבצעים, "אשכולות" בזבזה עשרות (אם לא מאות) אלפי שקלים!

בדיון בבית המשפט המחוזי, דים אמור יו"ר ארגון המגן טען:

ציטוטים מתוך הפרוטוקול:

"מר דים אמור מארגון 'המגן':

אני מייצג יותר מאלפיים שחקנים של תיאטרון וקולנוע. העותרים (אשכולות), גיא לואל , דור סרוגו, אסתי זקהיים ב 2019 הפעילו הליכים משפטיים נגד אשכולות מטעם ארגון שח"ם. דאז היו צעקות והיו האשמות. בדיון נסגר הסכם פשרה סודי – גיא לואל, דור סרוגו, ואסתי זקהיים אותם אנשים שהיו נגד אשכולות פתאום עוברים לאשכולות ובוחרים את מנכ"ל שח"ם לשעבר, מר אורי רשטיק, להיות מנכ"ל שני בחב' אשכולות.

אמנים פונים ושואלים מדוע החברה לא מייצרת דבר ולא מוכרת שום דבר
והשחקנים צריכים לממן את עו"ד ומנכ"לים של החברה. למה?

אותם בעלי מניות לא יודעים שהם בעלי מניות. ברור שיש עלויות, אבל למה צריך כל כך הרבה עלויות? אין לזה תשובה. נניח שבאותה תקופה, אותם העותרים (אורי רשטיק, גיא לואל , דור סרוגו, אסתי זקהיים) של היום שטענו שאין שקיפות באשכולות, ב-2019 שח"ם לא קיבל פתאום כספים על שנתיים  מטעם אשכולות. כלומר ארגון אשכולות מציע כסף לארגונים. כספי השתיקה. איך יכול להיות שהבעלים של החברה ששי קשת, אשתו יו"ר ארגון אמ"י (יונה אליאן), מקבלת כסף וצריכה לייצג את השחקנים. היא יו"ר והיא מקבלת גם תמלוגים. כאשר אני פונה לאמ"י ואומר, נותנים לכם 400 אלף ₪ בשנה ושתעזרו לאשכולות להילחם מול הוט ויס. מה נעשה? הם אומרים אם תמשיך לדבר לא תהיה חבר אמ"י. זו שיחה מוקלטת.

בשנת 2019 גבו 42 מיליון וחולק רק 25 מיליון, האומנים שואלים מדוע כך? ואין שקיפות. נכון להיום, ריקי בליך, שחקנית תיאטרון נבחרה להיות יו"ר בשח"ם וכבר מקבלת מניה באשכולות. אין שקיפות.

לשאלת בימ"ש האם ההחלטה של הרשויות יש להתערב בה או לא, אני משיב, הם חייבים להיות עמותה או חל"צ כדי שאמנים יכולים להיכנס ולבדוק לאן הולך הכסף.

נכון להיום כל הנתונים שמפרסמים זה לא מטעם רשם החברות.

האינטרס של הארגון שאני מייצג הוא להגביר את השקיפות מהטעם הזה אנו מתנגדים לעתירה.". קרא את הפרוטוקול.

בית המשפט שמע את הצדדי ופסק נגד חב' "אשכולות":

קרא את פסק הדין – לחץ כאן!

"אשכולות" בניהולם של אורי רשטיק, אסתי זקהיים, גיא לואל, דור סרוגו, שחר בוצר (כולם הנהלת שח"ם לשעבר) ואחרים עושה מאמצים רבים כדי שהחברה לא תקיים את פסק הדין! כנראה, ברצונם להמשיך להזיק לשחקנים, "אשכולות" הגישה בקשה לבית המשפט העליון לבטל את פסק הדין, שוב ושוב שולמו עשרות אלפי שקלים (כספי השחקנים) והכל למען המטרה – לא להיות שקופים ולשחק בכספי השחקנים!

תחקיר: תמיהות ותהיות רבות עולות ממינויו של אורי רשטיק מנכ"ל "אשכולות"! חברת אשכולות פועלת ללא שקיפות!קרא עוד. 

בית המשפט העליון החליט שגם ארגון השחקנים 'המגן' חייב להגיב ולמסור את עמדתו בעניין ביטול פסק הדין.

בעבר גב' אסתי זקהיים אמרה שיש פסק הדין של המחוזי וחובה לקיים אותו, אבל בפועל לא כל כך רוצים לקיים! 

אסתי זקהיים: (8:41) "אני לא מבינה מה אתה רוצה? פסק הדין קודם ועכשיו זה יקרה! מה אתה צריך עוד? אני לא מבינה מה אתה רוצה יש פסק דין! מי אמר שנלך לעליון? אם ימשיכו לבזבז על זה כסף אני אדבר על זה!".

האם אסתי זקהיים דואגת לשחקנים? לפי הקומבינה של אשכולות ושח"ם – נראה שלא!

אורי רשטיק, אסתי זקהיים, גיא לואל, דור סרוגו הפקירו את השחקנים ועושים הכל כדי שלא תהיה שקיפות ב"אשכולות" (ע"ח השחקנים עברו משח"ם לאשכולות, שיטה טובה!).
בסופו של דבר "אשכולות" הגישה בקשה לביטול פסק דין, כפי שניתן לראות החברה ממשיכה לבזבז את כספי השחקנים (כדי לא להיות שקופה).

מה אסתי זקהיים עושה בחברה אשר לא שקופה כלפי השחקנים והמבצעים? איפה הערכים?

"מנכ"ל אשכולות מודה ש'שח"ם' פועלים נגד האינטרסים של השחקנים ונגד שקיפות." – קרא עוד.

ארגון 'שח"ם' שותק כי מקבל כחצי מיליון שקל בשנה (סוג של דמי השתקה), ריקי בליך, יו"ר "שח"ם" בעלת מניה ב"אשכולות" (בליך חלק מהחברה).

(לפתע בליך קיבלה את המניה לאחר שנבחרה להיות יו"ר שח"ם! לכן ל'שח"ם' יש אינטרס לשתוק!)

ארגון 'א.מ.י' שותק כי גם כן מקבל כחצי מיליון שקל בשנה, יונה אליאן בעלת מניה ב"אשכולות", כמו כן היא יו"ר אמ"י, בעלה אדון ששי קשת בעלים של "אשכולות"! ולכן שותקים!

"אשכולות" בקלות מעבירה כספים ל'שח"ם' ול'אמ"י', אך מדובר על כמיליון ש"ח, מדי שנה!

למעשה, זה כסף של השחקנים! שאלה: השחקנים הסכימו לכך שחברה בלתי שקופה וללא בושה תחגגו על כספיהם??? ברור שלא הסכימו, ברור שאפילו לא שאלו אותם!

נלחם גם בבית המשפט העליון – השחקנים זה מה שחשוב לנו!

שתפו לחברים

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email