ArabicEnglishHebrewRussian

הצטרפו אלינו

והשארו מעודכנים תמיד

משרד הכלכלה דים אמור המגן

המגן' הגיש בקשה למשרד הכלכלה והתעשייה – הכרת תחום המשחק כמקצוע

'המגן' מקדם את הנושא הכרת מקצוע משחק כמקצוע אשר מוכר ע"י משרד הכלכלה והתעשייה.

מדוע זה חשוב?

נכון להיום מקצוע "שחקן או שחקנית" אינו מוכר ע"י משרד הכלכלה והתעשייה, גם כן בתי הספר למשחק אינם מוכרים ע"י משרד הכלכלה – התעודה אשר שחקנים מחזיקים הינה ללא שווי ערך, נכון להיום לפי לשכת התעסוקה אין מקצוע "שחקן / שחקנית" בישראל.

במדינת ישראל יש בתי ספר למשחק, תיאטראות, חברות הפקה, טלוויזיה אך אין מקצוע "שחקן / שחקנית".

בלשכת התעסוקה כלל לא יודעים להבדיל בין תעודה של מסלול תלת שנתי או תעודה של סיום קורס משחק קצר, אין שום הגדרות (לדוגמא, בתעודות כתוב שחקן / שחקנית או סיימ/ה לימודי משחק).

ההגדרות של משרד התרבות מתייחסות אך ורק למתן תמיכות (כסף) לבתי הספר למשחק ותיאטראות, יחד עם זאת אין שום הגדרה ברורה מה זה "מקצוע שחקן / שחקנית".

חשוב לציין: משרד התרבות אינו מעוניין לקדם את הנושא מקצוע "שחקן / שחקנית"! מדוע? ייתכן, כי נכון להיום משרד התרבות שומר על המונופול בחלוקת הכספים (תמיכות) לאמנים, בתי הספר למשחק ותיאטראות אשר מקיימים מסלולים של הכשרה מקצועית.

כאשר מקצוע "שחקן" יקבל את הכרה של משרד הכלכלה, לגופים אשר מתמחים בהכשרה מקצועית ולימודים (לימודי משחק, הכשרה מקצועית והשתלמויות) כמו בתי ספר למשחק, תיאטראות, שחקנים עצמאים (מורי למשחק)) תהיה אפשרות נוספת לקבל תמיכות מטעם המדינה, ועל כן לא תהיה תלות במשרד התרבות.

שחקנים שווים בין כל בעלי המקצוע וארגון 'המגן' נלחם בכל הכוח, על מנת לקדם את הנושא 'מקצוע "שחקן / שחקנית" '!

הבהרנו למשרד ממשלתי באופן חד משמעי: שחקן זה מקצוע לכל דבר אשר לומדים שלוש שנים.

(לדוגמא מקצוע "מניקור / פדיקור" (שלומדים כ-שבועיים) כן מוכר ע"י משרד הכלכלה)

מדוע ארגונים אחרים אשר גם כן (כביכול) מייצגים את השחקנים "לא הרימו את הכפפה" ונכון להיום לא ממהרים להצטרף למאבק שלנו? שאלה טובה!

מאוד פשוט: ארגונים אחרים מקבלים מיליוני שקלים מטעם משרד התרבות ולכן כל סכסוך כזה או אחר יכול לפגוע בקבלת התמיכות (כספים) מטעם משרד התרבות! בימינו אין "מתנות" מטעם המדינה, יחד עם זאת משרד התרבות "שופך" כספים הציבור (מיליוני שקלים מדי שנה) לארגונים שונים, כנראה אולי כדמי שתיקה!

(פרשנות ודעתנו)

• ארגון 'המגן' נוסד בדצמבר 2020, כל הצוות פועל בהתנדבות המלאה.

בתאריך ה-06.03.2022 דים אמור, יו"ר ארגון 'המגן' התחיל לקדם את הנושא "מקצוע שחקן / שחקנית", למעשה נשלחו פניות ובקשות רבות למשרד הכלכלה והתעשייה, קיבלנו סירובים, יחד עם זאת התבקשנו להגיש מסמכים נוספים.

• התכתבות בין הצדדים המשיכה כשנה.

בתאריך ה-02.10.2022 גב' אורלי אוחיון (*) טענה: "משרדנו אינו נותן הכרה ופיקוח בתחום המשחק".

(*) אורלי אוחיון, מרכז/ת הכשרת מבוגרים, הכשרה מקצועית ופיתוח כח אדם, זרוע העבודה.

לאחר מכן קיימנו שיחות רבות עם המנהלים הבכירים של משרד הכלכלה (כולל לשכת השר), ובכן בתאריך ה- 13.03.2023 הגשנו את הטפסים (נוספים) על פי הדרישה והנהלים של משרד הכלכלה והתעשייה (לפי חוק תוך 30 יום אנו חייבים לקבל מענה והחלטה).

*הבקשה הוגשה גם כן למשרד העבודה.

במידה נקבל סירוב עו"ד 'המגן' יגיש עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי, בכותלי בית המשפט נקיים דיון ונעשה מאמצים רבים כדי להוכיח ששחקן ושחקנית זה מקצוע לכל דבר, כמו כן נקבל פסק דין בנושא זה!


*בבקשות והצעות מסרנו הגדרה ברורה לשחקן מקצועי ושחקנית מקצועית (קריטריונים), כלומר שעות לימוד, שנות הלימוד ועוד.

אנשים אשר לומדים או למדו בקורסים אינם ייחשבו בתור שחקנים מקצועיים (כמקצוע).

שחקן מקצועי – קרא עוד.

**מנוסחים בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד.

שתפו לחברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email