ArabicEnglishHebrewRussian

הצטרפו אלינו

והשארו מעודכנים תמיד

רשטיק גיא וסתי

תחקיר: תמיהות ותהיות רבות עולות ממינויו של אורי רשטיק מנכ"ל "אשכולות"! חברת אשכולות פועלת ללא שקיפות!

אנו ב'המגן' נלחמים עבור שחקנים וזכויותיהם, ועל כן דים אמור, יו"ר 'המגן' החליט להיאבק נגד חברת "אשכולות".

לשחקנים יש זכות לדעת לאן הולך הכסף ומי בדיוק מנהל את הכספים אשר מיועדים לשחקנים.

תחקיר 25-07-2022 || יו"ר דים אמור

עדכון 28.07.2022 ( מענה מטעם לשכת פרקליט המדינה ) | עדכון 16.01.2023 – מדינת ישראל החליטה: "אשכולות" חייבת להיות חברה לתועלת הציבור – לחץ כאן.

________________________________________________________________________________________________

רקע על החברה:

אשכולות נוסדה בשנת 1983 ע"י קבוצת אמנים יוצאי אמ"י – איגוד אמני ישראל ואיגוד האמנים בהסתדרות: יצחק ברקת, שייקה לוי, ששי קשת ואילי גורליצקי יו"ר אמי דאז ויו"ר אשכולות מאז. במאגר "אשכולות" רשומים נכון להיום 43,621 אמנים מבצעים אשר קיבלו, מקבלים או יקבלו בעתיד תמלוגים מאשכולות – אודות החברה קרא עוד.

 

על פי כתבה ב'דה מרקר' עולים נתונים כספיים של החברה: לפי הדוחות הכספיים של החברה ל – 2019, גדלו הכנסות החברה בשנה זו ב כ 17% ( 16.8% ) לעומת 2018, כלומר ל 42 מיליון שקל, נכון לציין: שילמה "אשכולות" תמלוגים אך ורק בסך 25.7 מיליון שקל.

עוד עולה בכתבה של 'דה מרקר': ב"אשכולות" התקיימה ישיבה רגילה עם בעלי המניות, בישיבה אמנים היו אמורים לדון על תנאי העסקה של בכירי החברה.

בישיבה זאת שחקן גיא לואל ומשנה ליו"ר שח"ם היה די חריף, ציטוטים: "רק כדי לסבר את האוזן, לא החליפו דירקטוריון 34 שנה, אני טועה?"; "…מה קורה עם כספי התמלוגים שלנו? איך הם מחולקים? כמה יש בצד? כל שקל שנכנס לחברה זה כסף של האמנים שעבדו בשבילו – אלה זכויות מבצעים. גם סוללת עורכי הדין המכובדת שאשכולות מעסיקה היא על חשבון הכסף שלנו. שהודיעו לנו שהולכים לדון בתנאי השכר של הדירקטוריון ביקשו לקבל מספרים. אני רוצה להשוות את זה לאיגודים אחרים, אבל אתם לא נותנים לי. אני שנתיים מנסה לקבל מסמך מהמשרד".

אין מה לומר גיא לואל דאז אמר מילים הכי נכונות שיש, מילים חזקות, אך די עצוב שלואל שכח את המילים אשר יצאו מפיו, שכח את כל המונולוג הנפלא, לואל מהר מאוד הבין את כללי המשחק, עזב את שח"ם והפך לאחד הבכירים ב"אשכולות", כאשר מדובר על שכרו ודאגה לכיסו – אין שום דאגה לאמנים!

**********************************

בחודש יולי 2019 ביוזמה של "שח"ם" (ארגון השחקנים), גיא לואל ואסתי זקהיים ( יו"ר שח"ם ), אורי רשטיק ( מנכ"ל שח"ם ) ועוד מספר אמנים, כמו: עלמה זק, דרור קרן, לירית בלבן, מיכאל ורשביאק, אוהד קנולר ואיה כורם הוגשה תביעה, למעשה ארגון "שח"ם החליט לתבוע את "אשכולות", ועל כן לבית המשפט הוגשה בקשה לגילוי מסמכים ( מס' תיק בבית המשפט 38122-07-19 ), כלומר "שח"ם" ומנהליו יחד עם חבריו רצו להבין ולדעת מי אחראי על חלוקת הכספים ב"אשכולות", מה הרגולציה בחלוקת הכספים, מה הזכויות של בעלי מניות, כצד ניתן לקבל מניה בחברה, על פי איזה מן קריטריון מחלקים את כספי החברה וכו'.

שח"ם טענו שכלל לא ידוע מדוע עסק אשר פועל למען הציבור ( שחקנים ואמנים ) כל כך סודי ואינו שקוף.

במסגרת הליך המשפט "שח"ם" ומנהליו הפעילו לחצים עצומים על חברת "אשכולות", באמצעות בית המשפט ( הגשת בקשות ) וגם דרך התקשורת.

כך בתאריך 31.07.2019 התפרסמה כתבה באתר גלובס "הקרב הבין-דורי על תמלוגי השחקנים: הצעירים טוענים לקיפוח, הוותיקים מרוצים" קרא את הכתבה – לחץ כאן.

בכתבה של 'גלובס' פורסם ש"שח"ם" יזם את התביעה, ארגון השחקנים היה מיוצג על-ידי עורכי הדין זוהר לנדה, הדר ישראלי ואייל נחשון ממשרד ברנע, ג'פה, לנדה ושות'.

יש ספק רב שעורכי הדין עבדו בהתנדבות, אך הכל יכול להיות ( חברי "שח"ם" רשאים להעלות את השאלה באסיפה הכללית הקרובה ).

בתאריך 24.06.2020 הצדדים נפגשו בדיון הראשון.

"במענה לבקשה לגילוי מסמכים שהגישה "אשכולות" לבית המשפט, חברה טענה שהתביעה אינה יותר מצעד נקמני של אורי רשטיק , מנכ"ל "שח"ם", שכמה חודשים לפני כן הציע לגורליצקי, מנכ"ל "אשכולות" להחליפו בתפקיד. לטענת "אשכולות" כשגורליצקי ענה לו שזאת אינה העת להחלפת מנהל החברה, החלו לצוץ בקשות להמצאת המסמכים, בשיאם כתב התביעה, למעשה, הפניה להליכים משפטיים שברה את הכללים האלו כתובים בין שני הארגונים – "שח"ם ו"אשכולות" – שעל פניו נלחמים למען מטרה משותפת: הגדלת כספי תמלוגי האמנים המבצעים בישראל", ציטוט מתוך כתבה של מערכת 'דה מרקר'.

השופט כאשר שמע את הצדדים המליץ על פגישת גישור, הצדדים לא סירבו והסכימו.

בהליך הגישור ( 02.12.2020 ) קרה קסם קוסמים, "שח"ם" ו"אשכולות" השלימו, כלומר הצדדים הגיעו להבנות, לחצו ידיים והחליטו לעבוד בשיתוף הפעולה.

דבר די מוזר: הסכם גישור סודי לחלוטין, ולא ניתן להשיג אותו! הסכם הגישור הוגש לבית המשפט לקבל תוקף של פסק הדין, למעשה הדיו על הנייר עוד לא הספיק להתקרר ואורי שרטיק קיבל תפקיד בכיר בחברת "אשכולות" ( מנכ"ל החברה ), לצורך העניין כפי שרצה וביקש לפני הגשת התביעה, כמו כן אסתי זקהיים וגיא לואל גם כן קיבלו תפקידים בכירים בחברה ( אסתי דיקטור וגיא דיקטורי וסגן ומ"מ יו"ר).

בתאריך 02.12.2020 נחתם הסכם גישור ( סודי ), בית המשפט נתן פסק הדין, יש לומר שפסק הדין די מעניין, כלומר השופט קיבל את החלטה של הצדדים לא לפרסם את הסכם הגישור, אך ציין שלא יכול להתעלם ממספר דברים בתיק!

פסק הדין:

ציטוטים מתוך פסק הדין: "נוכח טיבו ומהותו של הסכם הגישור כאמור, הוריתי על הגשת עמדת היועץ המשפטי לממשלה. אולם, לאחר שזו הוגשה – חזרו בהם הצדדים מהבקשה לאישור הסכם הגישור; וחלף זאת, שעה שמטרת ההליך הושגה ומוצתה, התבקש בית המשפט לאשר את הסתלקותם של המבקשים מבקשת הגילוי, ללא גמול וללא שכר טרחה, ובהסכמה – זו הבקשה המונחת להכרעתי עתה" ( סעיף 3 עמוד 2 ).

למעשה, בית המשפט הורה ליועץ המשפטי לממשלה, מטעם משרד המשפטים לתת חוות דעתו על חברת "אשכולות".

"ביום 06.12.2020 הוריתי על הגשת עמדת היועץ המשפטי לממשלה, וביום 07.02.202 זו הוגשה. על נימוקיה אעמוד להלן בהרחבה, אולם תמציתה היא כי בטרם יהיה מקום להידרש להסכם הגישור גופו, יש מקום לדון במעמדה המשפטי של המשיבה – מהותה והדין החל עליה, ובפרט בשאלות מדוע יש לשיטת היועץ המשפטי לממשלה לראות בה חברה לתועלת הציבור. בהתאם לכך נטען, כי עובר לאישור ההסכם יש לפעול להסדרת רישומה של המשיבה ככזו; ולאחר זאת, ניתן יהיה לדון באישורו של הסכם הגישור גופא" ( סעיף 10, עמוד 4 ).

"במצב דברים זה, סבורים היו הצדדים כי עמדת היועץ המשפטי לממשלה, לפיה על בית המשפט להורות למשיבה להסדיר את מעמדה כחל"צ, ולפרסם את הסדר הגישור לגורמים נוספים שאינם בעלי מניות ו/או נושאי משרה באשכולות – עובר להמשך הדיון בתיק ובטרם יידרש ליתן פסק דין, היא עמדה מוקשית ובלתי מוצדקת שאין לה על מה להישען" סעיף 11, עמוד 5.

"סיכומו של דבר נטען, כי היועץ המשפטי לממשלה סבור שהמשיבה היא חברה לתועלת הציבור –וכי משכך, עליה להגיש בקשה לרישומה ככזו, כמו גם לערוך את ההתאמות הנדרשות בתקנונה למעמדה זה, לצורך אישורו על ידי רשם ההקדשות. כן הובהר, כי ככל שלא תבוצענה התאמות כאמור, יפעל רשם ההקדשות בהתאם לסמכותו לפי סעיף 345ג(ד) לחוק החברות, ויודיע לחברה על כוונתו לרשמה בפנקס החברות לתועלת הציבור, תוך שיתאפשר לה להשמיע את תגובתה וטענותיה בטרם רישומה כאמור (ס' 77 לעמדת היועמ"ש)." סעיף 17 עמוד 7.

במילים הפשוטות היועץ המשפטי לממשלה סבור שחברת "אשכולות" חייבת להיות חברה לתועלת הציבור, כלומר להיות גוף ציבורי אשר פועל בשקיפות מלאה כלפי הציבור!

קרא את כל פסק הדין – לחץ כאן.

לאחר הליך הגישור אסתי זקהיים וגיא לואל התפטרו משח"ם וקיבלו תפקידים בכירים בחברת "אשכולות" ( דירקטורים ), מר אורי רשטיק מנכ"ל "שח"ם" התפטר וממונה למנכ"ל "אשכולות", נדייק, לתפקיד מנכ"ל ה-2 בחברת אשכולות, כלומר עוד משכורת למנכ"ל! עוד תשלומים מיותרים!

בשלב הזה לגיא לואל כבר לא הפריע "שכל שקל בחברת "אשכולות" שייך לאמנים, ואמנים עובדים קשה כדי לקבל את הכסף!".

מנכ"ל באשכולות מקבל כ 50,000 ש"ח בחודש, 2 מנכ"לים כ 100,000 ש"ח בחודש ( כספי האמנים ), דירקטוריון באשכולות גם כן לא עובד בהתנדבות, למעשה מתשכר באופן מכובד!

אורי רשטיק, גיא לואל ואסתי זקהיים ניצלו את ארגון שח"ם ( ארגון ציבורי אשר מתקיים ע"ח הציבור ) לטובתם? אורי רשטיק ניצל את תפקידו כמנכ"ל שח"ם כדי להתעשר? האם הליך משפטי נגד "אשכולות" היה מכוון ומתוכנן? להלן נפרט דברים יותר לעומק ונחשוף חלקים מתוך הסכם הפשרה הסודי!

בתאריך 06.01.2021 התקיימה האסיפה הכללית של החברת "אשכולות", נבחרו חברי דירקטוריון חדשים: גיא לואל, אסתי זקהיים  , דור סרוגו.

כנראה כאן התחיל המשחק אשר הוחלט מראש עוד בישיבת גישור ( 02.12.2020 ), באסיפה הזאת  מר זליג רבינוביץ' מונה כמנכ"ל ה-1 לענייני ארגון אסטרטגיה ופיתוח עסקי בחברה, במועד זה "אשכולות" התחילה לקיים את הסכם הפשרה הסודי, כלומר העסקת רשטיק בחברה כמנכ"ל ה-2.

( *קרדיט לתמונה: צילום מסך ( אתר "אשכולות" ), בתמונה: בתמונה מימין לשמאל : ששי קשת, אורי רשטיק, אסתי זקהיים, יענקלה מנדל, זליג רבינוביץ', עו"ד ברק בר שלום, אושיק לוי, אילי גורליצקי, גיא לואל )

נציגי 'המגן' עשו מאמצים רבים כדי לקבל את הסכם הפשרה אשר נחתם בין הצדדים, אך חודשים רבים ללא הצלחה.

יחד עם זאת המשכנו לחפש תשובות, ועל כן נשלחה בקשה לארגון "שח"ם":

"לכבוד:
שח"ם – ארגון השחקנים והשחקניות בישראל.

הנדון: בקשה – קבלת מידע ( הסכם פשרה / אשכולות – תיק בית המשפט 38122-07-19‏ ‏ ).

1. אנו מבקשים למסור מידע ( הסכם פשרה אשר נחתם בין הצדדים במסגרת הליך המשפטי (  שח"ם נגד אשכולות, מס' תיק 38122-07-19 )).

2. במידה ולא נקבל את המידע נפנה לבית המשפט ונדרוש גילוי מסמכים.

3. על מנת להימנע הליך משפטי מיותר נא למסור מידע על מנת שהשחקנים ידעו את האמת ( שקיפות מעל הכל ).

4. אנו נלחמים עבור השחקנים ( חברי המגן ) , לכן חשוב לנו לדעת מה נסגר בתהליך הגישור וכלל מדוע נחתם הסכם סודי (  שח"ם עמותה רשומה לכן הליך המשפטי התנהל  ע"ח כספי הציבור ו/או כספי העמותה )).

חשוב לציין: ארגון 'המגן' מייצג עשרות שחקנים אשר קבלים כספים מטעם "אשכולות".

בברכה,

דים אמור, יו"ר ועד" .

( מכתב נשלח בתאריך 23.03.2022 , ללא תשובה עד התאריך 25.07.2022 ).

 קרא את המכתב – להורדת קובץ לחץ כאן.

ע"י דים אמור, יו"ר 'המגן' ארגון השחקנים נשלחה הודעה למר אבי בן הלל, מנכ"ל "שח"ם" הנוכחי.

דים אמור: "היי מתי אתה זמין לכמה דקות. פשוט ניהלתם את הליך מול "אשכולות" ואנו רוצים לדעת מה קרה ומה היה שם.
********
אבי בן שלום לך. אתה יכול לפחות להגיב שאתה לא מעוניין לענות. לפני שאני פונה לבית המשפט ואכתוב דברים על אשכולות ושח"ם, אני רוצה להבין מס' דברים ( השתיקה שלכם מאוד מוזרה ).
שמי דים אמור ( יו"ר ארגון השחקנים 'המגן').
שח"ם נלחמו מול אשכולות ואנו לא יכולים לראות את התוצאות ( מה נסגר ) כי נחתם הסכם סודי.
יש לציין: ועד שח"ם ואורי רשטיק נכון להיום חלק בלתי נפרד מארגון "אשכולות" ( אם זה לא נכון תתקן אותי בבקשה ) .
ארגון 'המגן' רוצה להתחיל הליכים משפטיים מול אשכולות ואנו לא רוצים לעשות טעויות או לבקש דברים אשר כבר השגתם ( במידה והשגתם ).
תוכל לשתף אותי מה נסגר בהסכם פשרה ( לפחות את השגיאות אסטרטגיים ו/או משמעותיים ).
בברכה,
דים אמור".

אבי בן הלל: "היי, אני לא עובד באיומים. שלחת בקשה משפטית, תקבל מענה תוך זמן סביר" (*).

(*) הבקשה נשלחה בתאריך 23.03.2022 ועד התאריך 25.07.2022 אין מענה ואו תגובה!

בתאריך 28.03.2022 יו"ר 'מגן' שלח הפניה לאורי רשטיק:

"דים אמור: "שלחנו לשח"ם וגם לאשכולות. שלחנו עבורך 2 עותקים. בנוסף אני באמת רוצה להבין מה נסגר בהליך הגישור ומה נעשה לטובת השחקנים. לפני שאנו נכנסים לדבר לא פשוט אני בסך הכל רוצה להבין כמה דברים ( אולי אז עשיתם דברים נפלאים וטובים – אך אנו לא יודעים, כי הכל סודי ), בתור יו"ר ארגון השחקנים אני חייב לדאוג אך ורק לאינטרסים של השחקנים ( כמובן אין שום דבר אישי).

רשטיק: אתה כותב מכתבים משפטיים, אתה יכול לעיין במדיניות השקיפות של אשכולות באתר של אשכולות . כל חבר אשכולות יכול לפנות אלינו ולקבל מידע בהתאם למדיניות השקיפות. התוצאות המעולות של אשכולות מפורסמות גם באתר של אשכולות ומראות על התקדמות אדירה מאז שנכנסו לתפקיד שלנו. אם אתה רוצה הלמשיך משפטית את מוזמן לפנות לעו"ד של אשכולות.

דים אמור: העובדה שלא כולם הצליחו לראות. הציבור גם כן חייב לדעת ( אולי אנו רוצים לנהל הליך משפטי דומה ואתם כבר הגעתם להסכמים מסוימים, אז למה לעשות את אותו הדבר פעמיים ), אני לא חבר ב "אשכולות" ואני לא יכול לראות את ההסכם הסודי ( ההליך המשפטי נעשה ע"ח ארגון שח"ם ( כספי הציבור והעמותה – ואני והציבור משלמים מיסים, לכן יש לי ולנו הזכות לדעת, אני מייצג שחקנים ולהם יש זכות לדעת – זה הכל ).

רשטיק: אוקיי, אתה יכול לעיין באתר אשכולות.".

****************************

ביום 28.03.2022 דים אמור, יצר קשר עם מר זליג רבינוביץ', מנכ"ל ה-1 של חברת "אשכולות", השיחה הייתה די מעניין ולא פשוטה.

בשיחה אמור שאל שאלות לא נעימות, כמו: מדוע הסכם פשרה סודי? מדוע מר אורי רשטיק ( דאז מנכ"ל "שח"ם") קיבל תפקיד בכיר בחברת "אשכולות", וזאת כמעט לאחר הדיון בבית המשפט? מדוע עתיד של רשטיק היה תלוי ביו"ר "שח"ם" אסתי זקהיים וגיא לואל, כלומר הם היו אחרים על הבחירה של מנכ"ל ה -2 ל"אשכולות"? הם באופן כללי ל "אשכולות" יש ו/או היה צורך במנכ"ל השני?

דים אמור: מה בעצמם נסגר בהסכם הסודי בין "אשכולות" ולבין "שח"ם"? בהליך המשפטי "שח"ם" טענו שאין רגולציה ברורה בחלוקת הכספים, לא ברור לאן הולך הכסף, לא ברור איך מתבצע החלוקה? כמה מגיעה התשלום אמנים?

זליג רבינוביץ': "אז "שח"ם" טענו, טענו אז מה?"; "בחברה הכל שקוף"; "זאת הייתה טענה מופרחת"; "יש ועדות והכל שקוף"; "תפנה ל "שח"ם"; "הכל נסגר כולל ועדות וכו' "; "התביעה של "שח"ם" הייתה סתם, רק הוצאות כספיות"; "הכל כבר תוקן"; "עשינו אסיפות הכלליות"; "עשינו הכל מה ש"שח"ם" ביקשו"; "אין לנו שום קשר לארגונים"; "אני אפילו לא מכיר את "שח"ם".

דים אמור: הטענה של "שח"ם" הייתה ברורה, למעשה אף אחד לא יודע איך באיזה מן אופן מקבלים את הכסף וכמה כל אחד מקבל, ולכן הוגשה התביעה.

זליג רבינוביץ': "הכל שקוף"; "מה שהיה היה"; "יש ועדת התמלוגים הכל שקוף".

דים אמור: כן הבנתי. בוועדות מקבלות כסף?

זליג רבינוביץ': "כשיש משקיף מטעם השחקנים בוודי שמקבל…"; "גם הדירקטוריון מקבל…"; "אם אתה תבוא להיות משקיף גם תקבל".

דים אמור: כמה גיא לואל מקבל שכר כדירקטוריון ?

זליג רבינוביץ': "הכל מפורסם לך, אין לך שום סוד מכלום…" (*); "באמת שאני לא מבין…"; "אני לא רוצה להיכנס לזה…".

(*) אין סוד והכל שקוף, אך שכרו של גיא לואל לא נאמר.

דים אמור: אחרי הדין אורי רשטיק באופן פתאומי התחיל להיות מנכ"ל אשכולות! אולי זה היה טריק? ומי שבחר אותו זאת אסתי זקהיים וגיא לואל, אשר פעלו שנים רבות ביחד (*). אולי צריך לתבוע את "אשכולות" כדי לקבל תפקיד?

(*) בין השנים אשר מר אורי רשטיק היה מנכ"ל "שח"ם", גב' אסתי זקהיים ומר גיא לואל היו יו"ר "שח"ם" ( "שח"ם", ארגון השחקנים ).

זליג רבינוביץ': " דימה, דימה תקשיב, זה שאלות מניפולטיביות"; "אם אתה רוצה שיתוף פעולה… בשמחה"; "אם אתה רוצה לנסות להוביל את השיחה לכיוונים האישיים אז לא"; "אני אגיד לך שחברת אשכולות הכירה את גיא ואסתי ואת החבר'ה בוועדה, לא זוכר באיזה, באיזו ועדה נפגשנו (*), הכרתי אותם כמה שכל אחד מכיר; "תפנה ל -"שח"ם" ולא אלי".

(*) להלן נפרסם את הדוחות ונזכיר למר רבינוביץ' באיזה מן ועדה הוא הכיר את אסתי וגיא.

דים אמור: הם עזבו את "שח"ם" וקיבלו תפקידים בכירים אצלכם.

זליג רבינוביץ': "בוא נחזור להתחלה של השיחה, הסכם הגישור היה כפי שהיה"; "אני רוצה לתת מענה בקשר ל "אשכולות" ".

דים אמור: אני שואל, האם ב "אשכולות" יש צורך ב 2 מנכ"לים?

זליג רבינוביץ': "זה בעיה שלנו ולא בעיה שלך"; "הלטנו וזאת החלטה שלנו".

דים אמור: מי ששבר את אורי רשטיק זה אסתי וגיא, מתוך 61 (*) אנשים רק אורי רשטיק נבחר!

(*) הגישו מעומדות 182, לאחר סינון ראשון נשארו 61 ( פירוט המלא בפרוטוקול 31.01.2021 ).

זליג רבינוביץ': "אנו לא בוחרים את הנציגים של הארגונים".

דים אמור: אבל אורי רשטיק היום מנכ"ל "אשכולות" הוא חלק מ "אשכולות"!

זליג רבינוביץ': "גם היום הוא לא מתערב, א' אורי רשטיק מנוע מלעסוק בכל הנוגע לארגונים, בוא נתחיל מזה".

דים אמור: שאלה… לדוגמא, האם שחקן אמור לקבל 5,000 ₪ בשנה, אבל כשיש הרבה מנהלים – הוא מקבל 4,000 ₪, כלומר הוא מקבל פחות!?!

זליג רבינוביץ': בחברת "אשכולות" מנהלים מקבלים שכר הכי פחות, אם מסתכל על החברות האחרות.

דים אמור: למה 50,000 ₪ בחודש זה קצת?

זליג רבינוביץ': "אני לא שאלתי אף פעם כמה אתה מרוויח, אני לא נכנסתי אף פעם בחוזה העבודה"; "הלוואי שכל החברות היו מתנהלות כמונו מבחינה הזו".

דים אמור: זה עדיין לא תשובה.

זליג רבינוביץ': זאת תשובה נהדרת!

דים אמור: "אתה יודע לא אוהבים אנשים ששואלים שאלות"; "כשאתה מנהל הליך משפטי נגד חברת "אשכולות" ותוך כדי הסכם פשרה אתה מקבל תפקיד בכיר בחברה בתור מנכ"ל ומישהו שבוחר אותך זה אנשים שעבדו איתך הרבה שנים"!

זליג רבינוביץ': "שניה, אני במקומך הייתי בוחר אתה יודע קצת… זה עניין של החיים, אני במקומך הייתי טיפה בוחר מילים…".

דים אמור: למה בכלל צריך 2 מנכ"לים?

זליג רבינוביץ': "אני כבר עניתי לך, אתה מוכן לפעול".

לחץ כאן להאזנה של כל השיחה.

בחירת מנכ"ל ה-2 ל-"אשכולות"! למעשה, מדריך לקבלת התפקידים בחברה:

באסיפה הכללית 06.01.2021 ( לאחר הגשת הסכם פשרה סודי לבית המשפט ) מר זליג רבינוביץ' ממונה כמנכ"ל "אשכולות" לענייני ארגון אסטרטגיה ופיתוח עסקי בחברה. כמו כן מיד לאחר מכן התחיל התהליך לאיתור מנכ"ל מקצועי, לגופו של העניין מנכ"ל ה-2 אשר אמור להצטרף למר רבינוביץ' לניהול החברה, חובה להדגיש שכל זה קורה על חשבון האמנים וגם כן בתקופת הקורונה!

בתאריך 15.01.2021, בשעה 20:30 התכנס הדירקטוריון של "אשכולות" והחליט על הקמת ועדת איתור מנכ"ל החברה, יש לומר ולציין שהדירקטוריון "החדש" של "אשכולות" מורכב מאנשים אשר מאוד מקורבים לרשטיק, למעשה אסתי זקהיים, גיא לואל, דור סרוגו, ושחר בוצר ( מנכ"ל שח"ם לשעבר ).

נושא הישיבה: "תחילת הליך איתור בחירת מנכ"ל מקצועי משותף בהתאם להסכם הגישור".

משתתפים בישיבה: אסתי זקהיים, גיא לואל, דור סרוגו, שחר בוצר, זליג רבינוביץ ( מנכ"ל הראשון של חברת "אשכולות" ), עו"ד ברק בר-שלום (*) חנן יובל, ששי קשת, עליזה דיין חממה.

ציטוטים מתוך הפרוטוקול הסודי:

"זליג רבינוביץ: בהתאם להסכם הגישור נציגי דור הצעירים (*) הם אלו שממליצים לדירקטוריון על מנכ"ל המקצועי המשותף וצריך להתחיל את התהליך של איתור מנכ"ל המקצועי (**). "

(*) נציגי "דור הצעירים" הם: אסתי זקהיים ( בת 56 ), גיא לואל ( בן 50 ), דור סרוגו ( בן 33 ) בלבד!

(**) במועד איתור מנכ"ל "אשכולות" נציגי "דור הצעירים" אלא היו חברי ועד מנהל "שח"ם", ורשטיק היה מנכ"ל "שח"ם"  ( לכל הנראה, על פי הסכם הפשרה נסגר שרק מקורבים לאורי רשטיק יבחרו את מנכ"ל ה 2 של חברת "אשכולות", כלומר, יבחרו רק ברשטיק ויקדמו אותו בחברה ). להורת פרוטוקול מתאריך 15.01.2021 – לחץ כאן.

בלתי ברור, אך ועדת "דור הצעירים" על דעת עצמה הקימה את עצמה כבר בתאריך 14.01.2021, כלומר יום לפני שחברת "אשכולות" החליטה להקים את ועדת "דור הצעירים" לאיתור המנכ"ל ה-2 !!!

שוב שימו לב: רק בתאריך 15.01.2021 ( בשעה 20:30 ) חברת "אשכולות" החליטה לפרסם את קול קורא לאיתור מנכ"ל ה-2, למעשה הוחלט "בפה אחד" ש"דור הצעירים" יהיו אחראים על בחירת המנכ"ל ה-2, בהתאם לפרוטוקול מיום 15.01.2021 ( 20:30 ), לחץ כאן להורדת המסמך.

להורדת מסמך לחץ כאן.

יתכן ש"דור הצעירים" מתקשרים וגילו את עתידם ולכן התחילו את ה-"תהליך חיפוש" המנכ"ל כבר בתאריך 14.01.2021, או שהכל היה הוחלט מראש, ולצורך העניין הישיבה בתאריך 15.01.2021 הייתה פיקטיבית לחלוטין ( הרי הכל כבר נסגר בישיבת גישור אשר התקיימה בתאריך 02.12.2020 ).

ניגוד עניינים חמור ביותר:

בעת הפרסום קול קורא לאיתור מנכ"ל ה-2 לחברת "אשכולות" גב' אסתי זקהיים וגיא לואל היו יושבי ראש "שח"ם" ואורי רשתיק היה כמנכ"ל "שח"ם", מר דור סרוגו חבר ועד המנהל של "שח"ם".

דווקא לוועדה אשר מאוד מקורבת לאורי רשטיק נתנו לבחור את מנכ"ל ה -2 לחברת "אשכולות"?

כאשר אורי שטיק הגיש את המועמדות לאיתור מנכ"ל ה-2, חבריו היו חייבים להתפטר מוועדה, אך נעשה בדיוק להפך, למעשה, וועדת "דור הצעירים" שכנעו את רשטיק להגיש מועמדות לאיתור מנכ"ל ה-2, לאחר התלבטות רבה הוא הסכים לשלוח קו"ח, לפחות כך רשטיק מסר במכתב התפטרות, מתאריך 08.03.2021 קרא את המכתב – לחץ כאן.

מידע חשובה: • בחירות ליו"ר "שח"ם" חדש/ה התקיימו אך ורק בתאריך 27.06.2021 , למעשה עד יוני 2021 אסתי וגיא לואל היו יו"ר "שח"ם".

בתאריך 31.01.2021 דירקטוריון "אשכולות" עקרונית אישר את העסקת אורי רשטיק בחברה, חשוב לציין שעד התאריך 10.03.2021 רשטיק היה מנכ"ל "שח"ם".

תהליך בחירת המנכ"ל:

לאחר פרסום קול קורא 182 בני אדם הגישו קורות חיים עבור המשרה "מנכ"ל אשכולות" ( עצוב שחברת "אשכולות" משחקת באנשים), אלו המועמדים היו יודעים שהכל הוחלט מראש, וודאי שלא היו מבזבזים את זמנם ולא נחשפים לאפליה מכוונת.

"דור הצעירים" המליצו אך ורק עם אדם אחד, ושמו: אורי רשטיק ( האחד והיחיד ), ע"י "דור הצעירים" נמסר שמר רשטיק ללא חיסרונות והכי מתאים לתפקיד מנכ"ל החברה! להורת מסמך לחץ כאן.

ביום 28.01.2021 ועדת "דור הצעירים" ( אסתי זקהיים, גיא לואל ודור סרוגו ) העבירו אל דירקטוריון החברה את המלצתם בדבר מינוי את אורי רשטיק למנכ"ל "אשכולות".

בתאריך 31.01.2021 חברת "אשכולות" קיבלה את המלצתם ואישרה עקרונית את העסקתו של רשטיק בחברה.

 

פרוטוקול מתאריך 31.01.2021 ( 10:00 ) עוד יותר שופך אור על הסכם הפשרה הסודי אשר נחתם בתאריך 02.12.2020, עובדות  מתוך הפרוטוקול:

משתתפים בישיבה:

אסתי זקהיים, גיא לואל, דור סרוגו, שחר בוצר, זליג רבינוביץ ( מנכ"ל הראשון של חברת "אשכולות" ), עו"ד ברק בר-שלום, חנן יובל, ששי קשת, עליזה דיין חממה.

נושא הישיבה: אישור פרוטוקול ישיבת דירקטוריון מיום 24.01.2021.

"יעקב מנדל: קיבלנו את מכתב העדכון שלכם לגבי תהליך האיתור. כזכור הגענו לסיכומים בעניין זה בהליך הגישור בהתאם לסיכום ההחלטה על מועמד המומלץ היא בידכם ואני מבין מהמכתב שבחרת באורי רשטיק ואנו מכבדים את הסיכום."

"גיא לואל: בסופו של דבר אנו סבורים שאורי רשטיק הוא המועמד המתאים ביותר לתפקיד והוא הומלץ שלנו לתפקיד המנכ"ל המקצועי המשותף".

 

 

"זליג רבינוביץ': כידוע במסגרת מו"מ בהסכם הגישור הגענו לסיכום שדור המייסדים ממליץ על יו"ר הדירקטוריון ודור הצעירים ממליץ על המנכ"ל המקצועי המשותף. "…כפי שהבהרתי אני אקבל כל מועמד למנכ"ל משותף שיגיע מטעם דור הצעירים…".

"יעקב מנדל: כאמור הגענו לסיכום בגישור ואנו נעמוד בו. מבקש להעלות להצבעה על בחירה עקרונית באורי רשטיק למנכ"ל מקצועי משותף…"

"הוחלט ( בפה אחד ): לאשר עקרונית את בחירתו של אורי רשטיק למנכ"ל מקצועי משותף…". להורדת פרוטוקול לחץ כאן.

בתאריך 07.03.2021 באופן סופי "אשכולות" אישרה את העסקתו של רשטיק בחברה.

להורת פרוטוקול – לחץ כאן.

בתאריך 08.03.2021 אורי רשטיק שלח דואר אלקטרוני לחברי ועד "שח"ם", בו הודיע על סיום תפקידו כמנכ"ל שח"ם.

במכתב טוען רשטיק שפנו אליו מדירקטוריון "אשכולות" והציעו לו להתמודד לתפקיד מנכ"ל!

בכלל לא ברור מדוע הדירקטורים "אשכולות" אשר מורכב מסתי זקהיים, גיא לואל, ודור סרוגו פנה לאורי רשטיק והציע לו להיות מנכ"ל החברה? מדוע פונים לרשטיק כאשר כבר קיבלו המון פניות וקו"ח ( מעל 180 )?

במכתב רשטיק טוען שקיבל החלטה להיות מנכ"ל "אשכולות" לאחר התלבטות רבה! כנראה רשטיק נזכר מדוע הגיש את תביעתו נגד "אשכולות", יש לומר שהליך המשפטי נגד "אשכולות" חלקית נעשה ע"ח "שח"ם", כלומר ע"ח כספי הציבור.

שכר השנתי של רשטיק ב"שח"ם" היה כ 523,000 ש"ח בשנה ( חודשי כ 44,000 ש"ח ), מנכ"ל אשכולות מקבל כ 600,000 בשנה ( כ 50,000 ש"ח חודשי ) לא כולל תוספות – להורדת דוח לחץ כאן.

חשוב לציין: על פי החוק שכר עובדי מוסד הציבורי ומנהליו לא יעלה על עלות שכר מקסימלית של מנכ"ל במשרד ממשלתי, למעשה מנכ"ל משרד ממשלתי כ 43,000 ש"ח ( 516,000 ש"ח ), כלומר רשטיק בשח"ם היה אמור לקבל שכר פחות מ 43,000 ש"ח, קרא עוד- לחץ כאן.

השתקת הארגונים? שיטת "אשכולות":

כל שנה חברת "אשכולות" מעבירה ל-"שח"ם" ( ארגון השחקנים ) וגם כן ל -"א.מ.י" ( אגודת אמני ישראל ) תמיכה כספית בן 200,000 – 315,000 ש"ח.

ולפתע, בין השנים 2019-2020 חברת "אשכולות" לא העבירה ל-"שח"ם" את "התרומה" השנתית ( מדובר על השנים שהם "שח"ם ו "אשכולות" היו בהליכים משפטיים ), נקמת "אשכולות".

*** דוחות ומספרים:
תמיכה כספית ב-"שח"ם":
2017 כ 315,000 ש"ח.
2018 כ 202,000 ש"חלחץ כאן להורדת הדוח ( 2017 – 2018 )
2019: 0 ש"ח.
2020: 0 ש"חלחץ כאן להורדת הדוח ( 2019 – 2020 ).
2021: נעשתה תרומה כ 300,000 ש"ח.
תמיכה כספית ב-"א.מ.י":
2017 כ 290,000 ש"ח.
2018 כ 301,000 ש"ח לחץ כאן להורדת הדוח ( 2017 – 2018 ).
2019 כ 290,000 ש"ח.
2020 כ 290,000 ש"חלחץ כאן להורדת הדוח ( 2019 – 2020 ).

2021: נעשתה תרומה כ 300,000 ש"ח.

(  ע"י "אמ.י" ו"שח"ם" עוד לא הוגשו דוחות לרשם העמותות עבור השנה 2021, ולכן לא ניתן לדעת את הסכום המדויק של "התמיכה הכספית" ) *** 

יתכן ש"התרומה" ו/או "תמיכה כספית" הזו היא לא יותר מאשר דרך "קניית השתיקה" של האיגודים המקצועיים ( לפחות כך נראה מהצד ).

כאן נשאלת השאלה המרכזית: איך איגוד אשר מקבל מאות אלפי שקלים מדי שנה מחברה פרטית, ירשה לעצמו "לפתוח את הפה" כדי לדרוש דוחות, מסמכים, נתונים כספיים וכו'?

למעשה, "שח"ם" ניסה ב 2019 ו2020 לשאול שאלות, כתוצאה מכך על "פתיחת הפה" שילם מחיר די קשה, כלומר לא קיבל לקופת הארגון כ 600,000 ש"ח ( 2019 – 2020 ).

ב-2021 יושבי ראש ומנכ"ל "שח"ם" עברו לעבוד ב"אשכולות", ונכון להיום ל"שח"ם" אין יותר שאלות, ועל כן "אשכולות" חידשו את "התרומה" השנתית ל"שח"ם".

כאן שוב שווה לחזור למילים של גיא לואל: "מה קורה עם כספי התמלוגים שלנו? איך הם מחולקים? כמה יש בצד? כל שקל שנכנס לחברה זה כסף של האמנים שעבדו בשבילו – אלה זכויות מבצעים. גם סוללת עורכי הדין המכובדת שאשכולות מעסיקה היא על חשבון הכסף שלנו".

חובה לציין: המילים של לואל ללא מעשים, לצורך העניין מאז שהוא נמצא בתפקיד בכיר בחברה אין שום שינוי, למעשה האמנים עדיין לא יודעים כמה יש כסף בחברה, אך מחלקים את הכספים, לאן הולך הכסף וכו'.

בנוסף לואל כדירקטור בחברה לא ממהר לקיים את החלטה של היועץ המשפטי לממשלה, החברה עדיין פעילה כעסק פרטי ולא ממהרת להיסגר ולהיפתח כחל"צ, "אשכולות" אינה מכבדת את החלטה של משרד המשפטים.

שיחה עם יו"ר "אשכולות".

דים אמור, יו"ר 'המגן' ביצע שיחה עם יעקב מנדל, יו"ר "אשכולות":

דים אמור: אני הבנתי שאשכולות זה גוף שתורם הרבה כסף לכל מיני עמותות, כלומר איגודים לא.מ.י וגם לשח"ם!

יעקב מנדל: מה?

דים אמור: אשכולות זה גוף שנותן הרבה כספים לא.מ.י ולשח"ם, לארגונים של אמנים.

יעקב מנדל: מי נתן לך את הנתונים האלו? זה מעניין. מאיפה הנתונים? מאיפה אתה קודם כל?

דים אמור: שמי דים אמור, אני חבר בא.מ.י ואני כותב כתבה על אשכולות. למה אשכוליות לא נותנים כסף לגופים? לא תורמים? תורמים! אני ראיתי את זה בדוחות של א.מ.י של שח"ם כתוב "אשכולות", וגם כאשר אני מגיע לא.מ.י אז כל פעם אומרים תודה לאשכולות שהם נותנים תרומה! למה זה סודי?

יעקב מנדל: אני לא מבין למה אתה כותב את זה? למה? מטעם איזה עיתון אתה?

דים אמור: אני לא מטעם עיתון כלשהו. אני כותב על אשכולות – זה הכל. אני לא שייך לשום עיתון או עיתונאי מטעם עיתון מסוים. בגלל זה חשוב לי לדעת האם תורמים או לא תורמים? עד כמה חשוב לאשכולות לתרום?

יעקב מנדל: קודם כול זה לא תרומה! אשכולות תומך ב 2 איגודים, רק ב-2 בשח"ם וגם בא.מ.י, כי האיגודים עוזרים להם מול הגופים המשדרים לגבות כספים, איגודים נותנים יד ועוזרים לאשכולות לגבות כספים – זו המטרה של האשכולות.

דים אמר: אז אך זה ששח"ם היו בהליך המשפטי עם אשכולות, אם הם עוזרים!?! אז היו חילוקי דעות?

יעקב מנדל: היו חילוקי דעות! כן היו, לא בתקופתי, לא רלוונטי אלי (*).

(*) בפרוטוקולים בין התאריכים 06.01.2021 – 07.03.2021 ניתן לראות שמנדל היה מאוד מעורב בעניין.

דים אמור: כאשר א.מ.י או שח"ם מקבלים כסף של אשכולות זה לא סותם להם את הפה בישיבות של אשכולות? הם יכולים לקבל נתונים כספיים? יש שקיפות? הרי בזמנו שח"ם טענו שלא יודעים לאן הולך הכסף, פתאום תוך כדי הליך המשפטי אורי רשטיק מקבל תפקיד כמנכ"ל החברה, אסתי זקהיים וגיא לואל בדירקטוריון ומתפטרים מכל התפקידים בשח"ם! האם אשכולות באמת שקופים כלפי האמנים? האם זה לא סוגר את הפה לאמנים?

יעקב מנדל: אני עדיין לא מבין בדיוק מה אתה רוצה.

דים אמור: אם נניח, גוף א.מ.י חייב לבוא לאשכולות ולשאול לאן הולך הכסף של האמנים, הוא יכול? מן הסתם כאשר גוף מקבל כ-חצי למיון מדי שנה, לא שואלים את השאלות, כי לא נעים, כי נותנים לי כסף, וכאשר שח"ם שאלו הפסיקו לתת להם תמיכה כספית! אתה יודע את זה! עד כמה באמת יש שקיפות בוועדות? האם הגופים אשר מייצגים את האמנים באמת שואלים את השאולות?

יעקב מנדל: מה אתה עושה כחבר א.מ.י, מה אתה עשה ב-א.מ.י?

דים אמור: אני שחקן ובמאי ומבקר תרבות.

יעקב מנדל: אתה לא חבר א.מ.י, נתתי לי עובדה לא נכונה, אתה לא חבר א.מ.י. אתה לא יכול חבר א.מ.י! מה שאתה אומר לא נכון.

דים אמור: למה?

יעקב מנדל: כי זה לא נכון, אתה לא חבר א.מ.י.

דים אמור: למה אתה חושב שאני לא חבר א.מ.י?

יעקב מנדל: אני מיד אבדוק את זה, חכה על הקו ( בשיחה מחייג לא.מ.י לאחר כ 30 שניות שיחה חוזרת עם נציגת א.מ.י בשם יוליה ), יוליה נמצא איתי עם הקו בחור נחמד שהוא אומר שהוא חבר א.מ.י. מה שמך?

דים אמור: שמי דים אמור, אני לא הבנתי אך השאלות שלי קשורות לחברות בא.מ.י, אבל אני כן חבר  בא.מ.י.

יעקב מנדל: לא, ולא. אתה אמרת לי שאתה חבר א.מ.י קודם כל בוא נבדוק את העבדות.

יוליה תגידי לי האם דים אמור חבר א.מ.י?

יוליה: למיטב זכרוני כן, אבל יוכל לבדוק לעומק.

דים אמור: השנה שילמתי ויש לי כרטיס א.מ.י. אבל זה לא העניין, אני שאלתי דברים על אשכולות.

יעקב מנדל: הכל בסדר, הכל בסדר. אין בעיה דים.

דים אמור: למה אתה חושב שאני משקר לך? אני יכול לשלוח לך את החשבונית שטניה (*) שולחת לי כל חודש.

(*) טניה סובול אחראית על חברי א.מ.י ( מחלקת שחקנים ).

יעקב מנדל: אני רק לא מבין, יוליה האם הוא אומר שהוא במאי, איך הוא יכול להיות חבר א.מ.י? הוא לא שחקן ולא זמור, איך הוא חבר א.מ.י?

יוליה: הוא שחקן.

דים אמור: אני שחקן, אני אמרתי לך שאני גם שחקן!

יעקב מנדל: שחקן? איפה אתה משחק דים?

דים אמור: אני משחק בתיאטרון הפרינג', אבל מה זה משנה? אני שאלתי שאלות על אשכולות! אם אתה תרצה לדבר על הפרסונה שלי אני אשמח לתת לך מידע ולענות לכל השאלות, שיחקתי בכמה הצגות. מה זה משנה בקשר לאשכולות? שחקני קולנוע מרגישים שאף אחד לא באמת מייצג אותם.

יעקב מנדל: לא אני עדיין לא הבנתי מה אתה רוצה?

דים אמור: אני שאלתי שאלה מאוד פשוטה: כשאר א.מ.י מקבל כסף מאשכולות הם יכולים לשאול באופן ישיר באשכולות בוועדות לאן הולך הכסף? כי זה מה ששאל ארגון שח"ם ואז כאשר הם שאלו שאלות הפסיקו לתת להם כסף.

יעקב מנדל: אני עונה לך יקירי, שח"ם בזמנו ביקשו, אני לא הייתי אז, הם ביקשו מאשכולות דוחות והם רצו להבין מה הולך בנושא הכספי, וסירבו לתת להם. היום אם שח"ם או א.מ.י יבקשו לראות את הדוחות יתנו להם.

דים אמור: אז בעצם כשמקבלים את הכסף זה לא סותם את הפה ל-שח"ם ול-א.מ.י?

יעקב מנדל: למה שיסתום את הפה? אם משהו יראה לא טוב אז גם שח"ם וגם א.מ.י יכולים לבקש דוחות.

פניות אשל נשלחו:

1. נשלחה פניה לחברת אשכולות – קרא את הפניה, לחץ כאן.

הפניה התפרסמה בתחקיר.

*חברת "אשכולות" לא טרחה להגיב בצורה מסודרת.

2. נשלחה פניה למר אורי רשטיק, למנכ"ל ה- 2 של חברת אשכולות – קרא את הפניה, לחץ כאן.

הפניה התפרסמה בתחקיר.

*רשטיק לא טרח להגיב.

3. נששלחה פניה לשח"ם – קרא את הפניה, לחץ כאן.

הפניה התפרסמה בתחקיר.

*שח"ם לא טרח להגיב.

4. נשלחה פניה למר אבי בן הלל, מנכ"ל שח"ם- קרא את הפניה, לחץ כאן.

הפניה התפרסמה בתחקיר.

*מנכ"ל שחם לט טרח להגיב.

5. נשלחה פניה לגיא לואל ( קובץ הפניה – לחץ כאן ):

"שלום לך .

שמי דים אמור ( יו"ר ארגון השחקנים 'המגן').
שח"ם נלחמו מול אשכולות ואנו לא יכולים לראות את התוצאות ( מה נסגר ) כי נחתם הסכם סודי.
יש לצין: ועד שח"ם ואורי רשטיק נכון להיום חלק בלתי נפרד מארגון "אשכולות" ( אם זה לא נכון תתקן אותי בבקשה ) .
ארגון 'המגן' רוצה להתחיל הליכים משפטיים מול אשכולות ואנו לא רוצים לעשות טעויות או לבקש דברים אשר כבר השגתם ( במידה והשגתם ).
תוכל לשתף אותי מה נסגר בהסכם פשרה ( לפחות את השגיאות אסטרטגיים ו/או משמעותיים ).
בברכה,

דים אמור"

*גיא לואל לא טרח להגיב. 

6. נשלחה פניה לאסתי זקהיים: 

"שלום לך אסתי.

אני פונה אליך בהתאם להחלטת ועד 'המגן':

1. שח"ם נלחמו מול אשכולות ואנו לא יכולים לראות את התוצאות ( מה נסגר ), דאז נחתם הסכם פשרה סודי.
2. ארגון 'המגן' רוצה להתחיל הליכים משפטיים נגד "אשכולות" ואנו לא רוצים לעשות טעויות או לבקש דברים אשר כבר השגת כיו"ר שח"ם לשעבר ( במידה והשגתם ).
תוכלי בבקשה לשתף אותי מה נסגר בהסכם פשרה ( לפחות את השגיאות אסטרטגיים ו/או משמעותיים ).
3. מדוע ועדה אשר בחרה את רשטיק כמנכ"ל החברה הייתה מורכבת מיו"ר שח"ם וחבר פעיל של ארגון לשח"ם ( בזמן איתור מנכ"ל אשכולות, "דור הצעירים" היו קשורים לשח"ם ואחראים על הבחירה ).
4. מתוך הפרוטוקולים 15.01.2021 וגם 31.01.2021 , ניתן להבין שבהסכם הסודי הולט ש"דור הצעירים" יברחו את מנכ"ל החדש.
5. מדוע חברת "אשכולות" אישרה את איתור המנכ"ל ופרסום משרה ( דרוש מנכ"ל מקצועי ) בתאריך 15.01.2021 בשעה בין השעות 20:30 – 21:15, יחד עם זאת בפועל את פרטי המשרה התפרסמו לפני התאריך 15.01.2021?
6. מדוע הסכם הפשרה הינו סודי לחלוטין ולא ניתן לראות אותו?
7. מדוע חברת "אשכולות" לא מקיימת את החלטה של היועץ המשפטי לממשלה, מטעם משרד המשפטי, למעשה לא סוגרת את החברה והופכת אותה לעמותה ו/או חברה לתועלת הציבור ( חל"צ ) ?

בברכה,
דים אמור,
יו"ר ארגון המגן." – קובץ הפניה – לחץ כאן .

*לא קיבלנו תגובה של אסתי זקהיים.

7. נשלחה פניה למיה גביזון, מנכ"לית א.מ.י:

"שלום לך.
שמי דים אמור.
ביקשת ממני שאלות:
1. עבור איזה מן פרויקטים א.מ.י מקבלים כספים מטעם "אשכולות" כ 290,000 ש"ח בשנה –  מה נעשה בפועל?
2. איפה ניתן לראות את ההסכמים, כלומר הסכמים בין א.מ.י לבין "אשכולות"?
3. מי מטעם א.מ.י מייצג את השחקנים בוועדות של "אשכולות"? האם ניתן לקבל את הפרוטוקולים?
4. יעקב מנדל היה יו"ר א.מ.י ( עד לתאריך 28.06.2022 ), גם כן בדירקטוריון של "אשכולות" ( החל מתאריך  6.1.2021 ) – האם זה לא ניגוד עניינים? כלומר אך אדם יכול לייצג ולהילחם עבור הזכויות של השחקנים כאשר מקבל שכר בחברה פרטית? עד כמה זה מקצועי?
בברכה, דים אמור,  חבר א.מ.י."

התקבלה תגובה:

1. חברת אשכולות תומכת באיגודים מקצועיים ואנו פועלים בשיתוף פעולה מלא עימם.
2.  לעניין ההסכמים והוועדות אתה מוזמן לפנות לחברת אשכולות.
3 לעניין יענקלה מנדל  – יענקלה מנדל אינו מכהן כיו״ר א.מ.י  כבר למעלה משנה
היו״ר המכהן מאז הינו מר רון גנג.
4. בסוף חודש יוני 22 התקיימו בחירות לוועד המנהל החדש של האיגוד.

8. נשלחה פניה ליועץ המשפטי לממשלה:

לכבוד:

יועץ המשפטי לממשלה,

משרד המשפטים.

הנדון: קבלת תגובה.

שלום רב.

1. במסגרת ההליך המשפטי ( 38122-07-19) עלה כי היועץ המשפטי לממשלה החליט שחברת "אשכולות" ( החברה לזכויות מבצעים של אמני ישראל בע"מ ( ח.פ 520043126 )) חייבת להיות חברה לתועלת הציבור, ציטוט מתוך פסק הדין:

"סיכומו של דבר נטען, כי היועץ המשפטי לממשלה סבור שהמשיבה היא חברה לתועלת הציבורוכי משכך, עליה להגיש בקשה לרישומה ככזו, כמו גם לערוך את ההתאמות הנדרשות בתקנונה למעמדה זה, לצורך אישורו על ידי רשם ההקדשות. כן הובהר, כי ככל שלא תבוצענה התאמות כאמור, יפעל רשם ההקדשות בהתאם לסמכותו לפי סעיף 345 ג (ד) לחוק החברות, ויודיע לחברה על כוונתו לרשמה בפנקס החברות לתועלת הציבור, תוך שיתאפשר לה להשמיע את תגובתה וטענותיה בטרם רישומה כאמור (ס' 77 לעמדת היועמ"ש)

ודוק, הודגש על ידי היועץ המשפטי לממשלה כי רישום כאמור משפיע על מארג הזכויות והחובות של המשיבה – ובהתאם, על ההסכם המוצע ובחינתו. משכך, בטרם יושלם בירור מעמדה של המשיבה, ובכלל זה שאלת רישומה כחל"צ – אין מקום לעמדת היועמ"ש לאשר את ההסדר המוצע. זאת ועוד, לנוכח מעמדה הייחודי של חברת אשכולות וחובות הנאמנות החלות עליה, לעמדת היועץ המשפטי לממשלה ישנם גורמים או מבצעים נוספים, שעשויים להיות מושפעים מההסכם והתקנון המוצע, כך שיש לפרסמו באופן ובמועד עליו יחליט בית המשפט, ולאפשר גם להם להתייחס לאמור בו – בטרם זה יאושר." ( עמוד 7, סעיף 17 ).

2. נכון לתאריך 19.07.2022 חברת "אשכולות" אינה הגישה בקשה ( פסק הדין התקבל בתאריך: 25.03.2021 ) – על פי המידע ברשם החברות.

3. מדוע חברת "אשכולות" אינה מקיימת את ההחלטות של היועץ המשפטי לממשלה?

בברכה,

דים אמור.

קרא את המכתב – לחץ כאן.

קרא את כל התוכן של הפניה – לחץ כאן.

התקבלה תגובה:

לחץ כאן להורדת הקובץ.

בתאריך 03.07.2022 הוועד המנהל של 'המגן' החליט לפעול נגד חברת "אשכולות" ( התקיימה אסיפה הכללית ):

החלטה:
1. להגיש בקשה לרשם החברות, בקשה מסוג: פירוק חברת "אשכולות".
2. להגיש בקשה לבית המשפט: "בקשה לגילו מסמכים".
3. לפרסם תחקיר על חברת "אשכולות".
כאשר עסק קונה מוצר בשקל ומוכר אותו ב 10 שקלים זה עסק! כאשר חברת בע"מ כמו "אשכולות" מקבלת מיליוני שקלים מטעם המדינה וגופים ממשלתיים וגם כן מחברות כמו: "הוט", "יס" וכו' – זה לא עסק! "אשכולות" מקבלת מיליוני שקלים למען האמנים, אך חלק גדול מהכסף אמנים לא רואים ולא יודעים לאן הולך הכסף! חברת "אשכולות" חייבת להיות עמותה ו/או חל"צ – לפחות כך סבור היועץ המשפטי לממשלה, מטעם משרד המשפטים!
בתאריך 28.07.2022 קיבלנו מכתב מטעם לשכת פרקליט המדינה:

שתפו לחברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email