ArabicEnglishHebrewRussian

הצטרפו אלינו

והשארו מעודכנים תמיד

פאודה

"פאודה" מאחורי הקלעים – עושים "פאודה" גם לניצבים!

פרק אשר לא היה אמור להתפרסם, עונה 4.

בתאריך 21.12.2021 דים אמור, יו"ר ארגון המגן הגיעה לצילומים של סדרה "פאודה" כדי לוודא האם הניצבים באמת עוברים אפליה והשפלה, ניצול ואי שוויון.

ב "פאודה" בטוחים שהנצבים הם לא בני אדם, כלומר הם לא אמורים לקבל תמורה עבור העבודה, בעיני ההפקה אפשר להשפיל ולזלזל ניצבים.

לחלק מהניצבים ע"י ההפקה לא נמסר באופן ברור שעבודה בהתנדבות וללא שכר, אך ורק לאחר הצילומים או ביום הצילומים הניצבים הבינו שעבודה היא בהתנדבות.

ב "פאודה" בטוחים שלהיות ניצב/ת זאת "חוויה חברתית"!

יחד עם זאת הפרסום הוא מטעה, למעשה במודעה מופיעים ביטויים, כמו: "מחפשים" ו/או "מחפשת לוחמים" ו/או "אנחנו מחפשים אתכם" ו/או "יוצאי סיירות" ו/או "לוחמים לשעבר" ו/או "לשלל תפקידי ניצבות בעונה החדשה".

לגופו של העניין: ההפקה לא טרחה לציין במודעות שהשתתפות בצילומים בהתנדבות וללא שכר, לא פלא שהניצבים לא יודעים שהשתתפות בהפקה ללא תשלום כלשהו.

בזכות הניצבים ההפקה חוסכת אלפי שקלים, למעשה תשלום עבור 8 שעות העבודה, מזון, תלבושות ( הפקה מבקשת מהניצבים להביא ביגוד מהבית ), ההפקה מבטיחה לבצע החזר כספי בסך של 50 ש"ח, אך גם את ה – 50 ש"ח לא מחזרים.

ההפקה מחתימה את הניצבים על חוזה דרקוני, כלומר הניצבים מוותרים על זכויותיו ותחייבים לשמור על הסודיות:

"בסיום עבודתי", כלומר כלל לא ברור האם מדובר על ההתנדבות או עבודה.

בסיום העבודה ההפקה לא דואגת לשלם 50 ש"ח לניצב, אך דואגת להזכיר שהניצבים חתומים על הסכם:

הניצבים בסדרה "פאודה" ( עונה 4 ) לא מקבלים את אותם התנאים הסוציאליים, היגיינים, חברתיים וכו' כמו שחקנים ו/או צוות ההפקה ( תאורנים, מאפשרים, נער מים, מעצבים, סאונד וכו' ), הניצבים עובדים בתנאים של תת רמה – לצפייה לחץ כאן.

אפשר לומר הניצבים בסדרה "פאודה" הם אזרחי סוג ב'.

ליאור רז ( שחקן ראשי ויוצר הסדרה ) מוסר בזלזל שלא ידע שהניצבים עובדים בהתנדבות.

חשוב לציין: בתאריך 21.12.2021 יו"ר 'המגן' מסר לליאור רז שהניצבים עובדים ללא שכר ובתנאים גרועים, נכון להיום ( 06.01.2022 ) הדברים לא השתנו!

 

הסדרה "פאודה" מצולמת ע"י חברת הפקה Liat Benasuly Productions וחברת YES, שאלנו את שמרית יקותיאלי ( מפיקה בפועל ) מדוע הניצבים עובדים ללא שכר, נמסר לנו ע"י שמרית יקותיאלי:

פנינו לחברת YES, כמו-כן הפניה שלנו התקבלה, אך טרם התקבלה תשובה ו/או תגובה.

צילום ( וידאו וסטילס ), הקלטות נעשו ע"י די אמור.

שתפו לחברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email