ArabicEnglishHebrewRussian

הצטרפו אלינו

והשארו מעודכנים תמיד

‏‏12 - עותק

בית הספר למשחק "בית צבי" – מנצל את תלמידיו ועובר על החוק – תחקיר.

14.12.2021 יו"ר ראש 'המגן' החליט לפנות למבקר המדינה, משרד הכלכלה ומשרד האוצר.

תחקיר.

בית הספר למשחק "בית צבי".

נושאים:

  1. ניצול תלמידים.
  2. שכר הלימוד.
  3. הטעיית הרשות.
  4. הטעיית הציבור ועבירה על החוק.
  5. שעות הלימוד.
  6. אי שקיפות.
  7. סירוב לקבל תרומה אשר מיועד לסטודנטים.
  8. לאן הולך הכסף?

 

בית צבי – ביה"ס לאמנויות הבמה הינו עמותה, מס' עמותה ע"ר 580042901.

תקציב שנתי בסך של – 10,986,829 ₪ (2019) .
משכורות בסך של כ 6,000,000 ₪ ( 2019 ) .
שכר המנכ"ל כ 340,000 ₪ ( 30,000 ₪ חודשי )( 2019)), בנוסף 52,000 ₪ תשלומים אחרים.
תמיכה ממשלתית ועיריית רמת גן– כ 5,400,000 ₪ (2020) .
מלגות לסטודנטים: רק כ 257,000 ₪ ( 2020 ).

להורדת הדוח – לחץ כאן.

פעילות העיקרית של עמותה היא לימודי משחק ללא מטרת רווח.

שכר של המנכ"ל הינו בסך של כ 30,000  ₪  בחודש, או כ 340,000  ₪ בשנה, כולל 53,000 ₪ תשלומים  אחרים ( רכב + פלאפון + מתנות ).

להורדת דוח לחץ כאן.

בסף הכל מנכ"ל "בית צבי" מקבל כ 400,000 ₪ בשנה ( כ 340,000 ₪ בתור שכר ו 52,000 ש"ח בתור תוספות ).

נכון לציין ששכר המינימום במדינת ישראל הינו בסך של 5,300  ₪  (נכון לתאריך 01.04.2018 ).


1. ניצול תלמידים:

עמותת "בית צבי" מכניסה לקופותיה מיליוני שקלים בזכות התלמידים: 

  1. הכנסות מתוך שכר הלימודי, אודישנים וסדנאות: כ2,840,000  ₪.
  2. הכנסות מתוך הצגות של בית הספר כ2,200,000  ₪.

תלמידי "בית צבי" עובדים בתיאטרון של בית הספר ללא תמורה, כלומר בחינם, יותר נכון לציין: הנהלה מכריחה את הסטודנטים לעבוד ללא תשלום כלשהו לטובת העמותה ( כלל לסטודנטים אין חופש הבחירה ויכולת לסרב לעבוד בחינם, כאשר תלמידים מסרבים לעבוד ללא תשלום ההנהלה מאיימת שתפסיק להם את הלימודים – התנהלות בריונית ובלתי חוקית).

* בית הספר מכריח את הסטודנטים שעות רבות לעבוד בסדרנות (*) ללא תשלום, ללא תנאים סוציאליים ( נסיעות, פנסיה, ארוחות וכו' ), מדובר על הזמן הפנוי של הסטודנטים.

(*)  סדרנות – בדיקת כרטיסים, ניהול קהל, שמירה על הקהל, תמיכה בהצגות התיאטרון.

( "בית צבי"   מכריח סטודנטים שעות רבות לעבוד בסדרת ללא תשלום, כאשר תלמידים מבקשים חופש ו/או מסבירים לעבוד –  ההנהלה מאיימת שתפסיק להם את הלימודים באופן מידי – ניצול סטודנטים בלתי חוקי ואכזרי, ההנהלה מנצלת את סמכויותיה. )

* בית הספר מכריח את הסטודנטים שעות רבות לעבוד בהצגות תיאטרון ללא תשלום ( כשחקנים ), ללא תנאים סוציאליים וללא תשלום פנסיה ( מדובר על הזמן הפנוי של הסטודנטים ).

( "בית צבי"   מכריח סטודנטים שעות רבות לעבוד במשחק ללא תשלום (כשחקנים ), כאשר תלמידים מבקשים חופש ו/או מסבירים לעבוד –  ההנהלה מאיימת שתפסיק להם את הלימודים באופן מידי – ניצול סטודנטים בלתי חוקי ואכזרי, ההנהלה מנצלת את סמכויותיה. )

חובה לציין: בית הספר מרוויח מתוך ההצגות כ 2,200,000    ( נתונים מתוך דוח הכספי ) – מדובר על הרווח הנקי, בית ספר לא משלם דמי שכירות עבור מבנה, גם כן יש לו הנחנה משמעותית בתשלומי ארנונה ( לפני מספר שנים בית הספר כלל לא שילם ארנונה ( הטעיית הרשויות ) – להלן הסבר מפורט,  בנוסף בית הספר אינו משלם שכר לסדרנים ושחקנים.

השווה: תיאטרון החאן אשר גם כן נתמך ע"י המדינה מרוויח מתוך ההצגות כ 2,300,000  ₪  (הצגות הבית ), כמו כן משלם משכורות לשחקנים, סדרנים וכו'.

דוח כספי של תיאטרון החאן

תיאטרון עכו מרוויח מהצגות כ 1,018,000  ₪  כמו כן משלם משכורות לשחקנים, סדרנים וכו'.

דוח כספי תיאטרון עכו

בתיאטרון הנגב הכנסה עצמאית כ 720,000  ₪, יחד עם זאת התיאטרון משלם שכר לעובדים ומוציא כספים עבור הפקה.

דוח כספי תיאטרון הנגב

באמצעות השוואה ניתן לראות שבית ספר "בית צבי" לעיתים מרוויח יותר מכל תיאטרון רגיל, די עצוב שתלמידי בית הספר עובדים מאוד קשה בהפקות, אך עבור העבודה אינם מקבלים שכר.

2. שכר הלימוד:

1.על מנת לקבל תמיכה מטעם משרד התרבות "בית צבי" חייב לעמוד במבחני התמיכה ( קריטריונים ).

בשנת 2021 משרד התרבות החליט: שכר הלימודי (בבתי הספר למשחק אשר מקבלים תמיכה מטעם הממשלה) יהיה 14,000 ₪  בלבד.

קרא את מבחני התמיכה של משרד התרבות – לחץ כאן.

2. משרד התרבות מאפשר חריגה עד 25 % בלבד.

3. שיטת "בית צבי":

14,000 ₪ שכר הלימוד + 25% = 17,500 ₪, אך בפועל שכר הלימוד ב"בית צבי" הינו 19,500 ₪.

מה היא השיטה: ב "בית צבי" מכריחים את התלמידים לשלם עוד 1,500 ₪ "תוספות", כאשר תלמידים מסרבים לשלם את ה "תוספות" ( או כלל לא רוצים לקבל את ה"תוספות" ) אינם מתקבלים ללימודים ( כך מסרו תלמידים של "בית צבי" לארגון 'המגן' ).

חובה לציין: כדי להתקבל ל"בית צבי" מועמד/ת משלמ/ת תשלום בסך של 500 ₪, כלומר עבור האודישן ( מבחן בד ) , על מנת רק לקבל תשובה מטעם בית הספר "כן" או "לא" ( סלקציה ) תלמידים חייבים לשלם  500 ש"ח ( תשלום חד פעמי ) .

כאשר בית הספר מחליט לא לקבל תלמיד או תלמידה אין החזר כספי ( סכום אשר שולם עבור האודישן ), כמו-כן בית הספר אינו מפרט מדוע תלמיד/ה לא התקבל/ה ו/או קיבל/ה תשובה שלישית ( שיקול דעת של בית הספר ).

* יש לומר שהתלמידים לא יודעים מה הן "התוספות" ( ההנהלה לא מסבירה לתלמידים מה הן "התוספות" בסך של 1,500 ₪  ).

נכון לציין: תלמידים משלמים 1,700 ש"ח עבור המעונות ( במידה והתלמיד-ה מתגורר-ת במעונות ) .

השוואה: שכר הלימוד בבתי הספר למשחק ( פרטיים ) הינו עד 16,500 ₪  ( בין 14,500 ₪ – 16,500 ₪) –  כולל מע"מ ומיסים, כולל כל התוספות, אודישנים ללא עלות .

*בתי הספר למשחק ( פרטיים ) אינם מקבלים תמיכה מטעם הממשלה.

כאן נשאלת השאלה: האם "בית צבי" היא עמותה ללא מטרת רווח?

3. הטעיית הרשות:

"בית צבי" מקבל את המבנה של בית הספר ללא עלות, כלומר בחינם לגמרי:

מידע מתוך דוח כספי

גם כן מתוך הפרוטוקול של עיריית רמת גן, ישיבת מועצה מן המניין 8 אשר התקיימה בתאריך 10.02.2019 ניתן ללמוד ש "בית צבי" מקבלים את המבנה ללא עלות.

בישיבה עלה עוד דבר עובדי: בעניין המל"ג "בית צבי" רימו את עיריית רמת גן, זה ציטוט של מר אדם קניגסברגר: "בנושא הזה רימו אותנו".

חשוב לדעת: גופים אשר מוכרים ע"י מל"ג (*) ( המועצה להשכלה הגבוהה ) לא משלמים ארנונה, לכן "בית בצי" שנים רבות דיווחו לעיריית רמת גן שהם מוכרים ע"י המל"ג – לכן לא שילמו תשלומי הארנונה .

(*) המועצה להשכלה גבוהה.

מתוך הפרוטוקול של עיריית רמת גן, ישיבת מועצה מן המניין 8: "בית הספר הגבוה לאמנויות הבמה "בית צבי" " ברמת גן: על פי מדידה של מודד מוסמך, שנעשתה בספטמבר 2003: "בית צבי" משתרע על שטח של 2,951 מ"ר, מהם 590  מ"ר שטחי חנייה".

קרא את הפרוטוקול מתוך ישיבת מועצה מן המניין 8 – לחץ כאן

ע"י המגן הוגשה תלונה לעיריית רמת גן ( על התנהלות של בית הספר למשחק "בית צבי" ), מחלקות: פניות הציבור, ראש העיר, סגן ראש העיר ( רועי ברזילי סגן ראש העיר ) חברי המועצה בדואר רשום ( בתאריך 13.06.2021 ) – עד התאריך 07.12.2021 ללא מענה.

חשוב לציין: מר רועי ברזילי שלח הודעה לארגון 'המגן' ואישר קבלת המכתב  ( 13.06.2021 ) – אך אינו טרח להגיב ולספק תשובות.

בשל אי מענה בתאריך 04.08.2021 פנינו עם כל השאלות לעיריית רמת גן ( מחלקת חופש המידה ), כמו כן קיבלנו תשובה מעניינת:

קרא את המכתב תלונה – לחץ כאן

עיריית רמת גן לא טרחה לספק תשובות, למעשה מזלזלת באזרחים.

יותר מכך יש תחושה שעיריית רמת גן מגבה את העבירות של "בית צב", כאן נשאלת השאלה: האם גוף העסקי ו/או אזרח אשר מרמה את העירייה ושנים רבות לא שילם את תשלומי הארנונה ( עסק או אזרח היה מגיש לעירייה מסמכים מטעים ו/או מסמכים אשר רחוקים מהמציאות) – עיריית רמת גן גם כן הייתה מגבה את העבירות של האזרח או גוף עסקי והייתה מוותרת על גביית תשלומי ארנונה?

מדוע ל "בית צבי" מותר להטעות את הרשויות?

* לעיתים בית הספר למשחק "בית צבי" מגיע לגירעון, עיריית רמת גן מכסה את "החגיגות" של ביה"ס, כלומר תורמת ל"בית צבי" באופן חד פעמי סכום בסך של  600,000 ₪, כך בשנת 2009 עיריית רמת גן נתנה ל "בית בצי" סכום בסך של 600,000 ₪ עבור כיסוי גרעון.

( עסקים ו/או ארגונים ו/או עמותות בעיר רמת גן אשר משלמים תשלומים ארנונה כל חודש, אך נמצאים בגירעון או פשיטת רגל גם כן זוכים בתרומות של העירייה? )

האם המנכ"ל "בית צבי" נחקר או נשאל מדוע בית הספר הגיעה לגירעון?

– שלחנו פניה לעיריית רמת גן ושאלנו את השאלה: האם היה בירור מינימלי בנושא של הגירעון בשנת 2009 ? לא קיבלנו שום מענה!

– שלחנו פניה לבית הספר וגם כן שאלנו את אותה השאלה: האם המנכ"ל ו/או הנהלה נחקרה על הגירעון בשנת 2009? האם היה בירור? כמובן שלא קיבלנו שום תשובה!

חשוב לציין: כל שנה עיריית רמת גן מעבירה תמיכה כספית לבית הספר כ 3,000,000 ₪ ( 2020 ), כלומר מתנה!

4. הטעיית הציבור ועבירה על החוק:

בית ספר "בית צבי" אשר נתמך ע"י המדינה שנים רבות עבר על החוק של המועצה להשכלה גבוהה, כלומר בית ספר השתמש בכינוי המוגן ללא רשות  ( "בית צבי" השתמש בכינוי המוגן "בית הספר הגבוה" ללא אישור של המועצה להשכלה גבוהה ).

חוק המועצה להשכלה גבוהה, תשי"ח-1958 קבע:

21 ח'. (א) לא ישתמש מוסד חינוך באחד הכינויים האלה – אוניברסיטה, טכניון, מכון טכנולוגי, פקולטה, אקדמיה, בית ספר גבוה, מכללה אקדמית, השכלה גבוהה או חינוך גבוה – בין בנפרד ובין בסמיכות, ובין בצירופו, כשם או כתואר, לכינוי אחר, בין בעברית ובין בלועזית, אלא אם המוסד הוכר לפי סעיף 9, או שהכינוי ניתן לו בחוק או שקיבל עליו אישור מאת המועצה להשכלה גבוהה.

קרא את החוק – לחץ כאן.

גם בשנת 2021 ( נכון לדצמבר 2021 ) בית הספר למשחק "בית צבי" ממשיך לעבור על החוק, כלומר ממשיך להשתמש בכינוי המוגן "בית הספר הגבוה" ללא אישור של המועצה להשכלה גבוהה .

עובדה נוספת: מסמכים פנימיים של עמותות "בית צבי" גם כן מצבעים על כך שבית הספר משתמש בכינוי המוגן "בית הספר הגבוהה" ( שימוש בכינוי המוגן באופן סדרתי ובלתי חוקי).

נשלחה תלונה למועצה להשכלה גבוהה ( צירפנו תמונות ומסמכים עובדתיים), קיבלנו תשובה מזעזעת:

לא ברור מדוע המל"ג לא עשה בירור מינימלי?

הרי אפשר להגיע לכניסה של בית הספר, בשילוט של בית הספר ( בכניסה לבניין ) כתוב שחור על גבי לבן "בית הספר הגבוהה",  כלומר אין צורך ללכת יותר מדי רחוק ולחפש יותר מדי פרסומים! ( אנו צילמנו את השילוט, כמו-כן שלחנו אותו למועצה להשכלה גבוהה ).

יחד עם זאת המועצה להשכלה גבוהה לא ממהרת לתת הוכרה ל"בית צבי" – נכון לדצמבר 2021 בית ספר למשחק "בית צבי" אינו מוכר ע"י המל"ג.

אנו מצרפים רשימת המוסדות אשר מוכרים ע"י המועצה להשכלה גבוהה, לרשימה לחץ כאן.

עכשיו ידוע וברור מדוע הסטודנטים מפחדים להתלונן, יותר נכון לומר כלל לא מתלוננים! דבר ראשון לאחר התלונה יפסיקו עבורם את הלימודים ( הסטודנטים טוענים שזאת הפרקטיקה ), דבר שני את הצדק והתמיכה של הגופים אשר יכולים להשפיע על "בית צבי" ( משרד התרבות, עיריית רמת גן והמל"ג) הם לא ימצאו, למעשה לתלמידים אין כתובת להתלונן.

5. שעות הלימוד:

בבית הספר "בית צבי" תלמידי לומדים משעה 09:00 – 23:00 וגם בסופי שבוע, ( 14 שעות ביום, כ7 ימים בשבוע, במשך 36 חודשים ), כלומר ב "בית צבי" לא מאפשר לתלמידים לעבוד אחרי הלימודים, תלמידים טוענים שכך בית הספר פוגע בחופש הכלכלי ובבריאות של התלמידים.

בעצם תלמידים לומדים עד השעה 18:00 ( + – ), החל משעה 19:00 בית הספר מנצל את התלמידים, למעשה לעבוד בתור סדרנים בחינם, ללא ארוחות ותנאים סוציאליים.

כדי להתקיים תלמידים חייבים לעבוד בשעות הלילה (ברמנים, מלצרים, חדרנים, תחנות דלק ), אחרי משמרת לילה תלמידים באים ללימודים עייפים, בית הספר לא טורח להתחשב בתלמידים ולא מבין שהתנהלות הזאת פוגעת בבריאות של הסטודנטים ( לפי טענות הסטודנטים ), לתלמידים אין 7 שעות שינה וארוחות מסודרות וכו'.

*כאשר תלמידים עובדים בחינם בתור סדרנים ( עד השעה 23:00 ), בשעה 23:00 אין תחבורה ציבורית, בית הספר לא דואג למוניות.

אישור לימודים של בית הספר למשחק "בית צבי" ( אוקטובר 2021 )

6. אי שקיפות:

1. בעמותה "בית צבי" ביה"ס לאמנויות הבמה, מספר ארגון: 580042901  יש רק 42 חברים, כמו כן לסטודנטים כלל לא ניתן להתקבל לעמותה כחבר/ה.

חשוב לציין: התקנון של העמותה אינו מופיע באתר של בית הספר, לכן כדי לקרוא ו/או לקבל את התקנון חובה לשלם אגרה לרשם העמותות ( 33 ₪ ) .

בנוסף בית הספר לא מפרסם את הדוחות ואת הפרוטוקולים,  כך לסטודנטים לא ניתנת האפשרות לקבל מידע עבור קבלת החלטות ו/או חלוקת התקציב של העמותה.

*ידוע שכל אזרח רשאי להגיש בקשה לרשם העמותות, בכפוף לתשלום האגרה לקבל מידע הנדרש, אך מטעמי אי נוחות ולעיתים עקב המצב הכלכלי בלתי יציב הסטודנטים בוחרים לא להגיש בקשה לרשם העמותות.

בית הספר "בית צבי" לא מאפשר לתלמידים ו/או נציג מטעם התלמיד להיות נוכחים באסיפות הכלליות, לכן אין שקיפות כלפי התלמידים, אנו מזכירים ש "בית צבי" הינה עמותה ללא מטרת רווח אשר חייבת להיות שקופה כלפי הציבור.

2. בתאריך 09.05.2021 וגם בתאריך 10.06.2021 פנינו להנהלה של בית הספר "בית צבי" וביקשנו לקבוע עמנו פגישה, כמו כן לאפשר לנו להגיע לתלמידים על מנת לקיים עימם שיחה ( להסביר לתלמידים את הזכויות שלהם ) – אך לא קיבלנו מענה:

 

להורדת מסמך – לחץ כאן

בתאריך 14.12.2021 התקיימה שיחה עם העוזרת של המנכ"ל של בית הספר למשחק "בית צבי":

2.1. מדוע ההנהלה של "בית צבי" לא מעוניינת להיפגש עם נציגי 'המגן'?

* מה "בית צבי" מסתירים ו/או מי מה הם מפחדים? הרי מדובר על העמותה "שקופה" ו"ללא מטרות רווח" !?!

7. סירוב לקבל תרומה אשר מיועד לסטודנטים  ( אפליה בקבלת התרומה ):

בתאריך 11.01.2021 ע"י המגן נשלח מכתב לבית הספר למשחק "בית צבי", סיוע לתלמידים.

1. קרא את המכתב – להורת מסמך – לחץ כאן

2. אישור שליחת המכתב – לחץ כאן 

קיבלנו תשובה מזעזעת: "הנושאים שהועלו על ידך מצויים באחריות ההנהלה והיא אינה מוצאת לנכון לקיים בהם דיון עם גורם נוסף כלשהוא".

להורדת מסמך – לחץ כאן

8. לאן הולך הכסף?:

1. ב "בית צבי" עובדים מקבלים החזר כספי עבור אחזקת רכב כ100,000  (בשנה ), בנוסף לשכר הגבוה .

לדוגמה רק המנכ"ל של "בית צבי" מקבל כ 340,000 ₪ בשנה וגם תוספות כ 52,000 ₪ בשנה, בסך הכל כ 400,000 ₪.

להורת דוח כספי – לחץ כאן.

להורדת דוח מילולי – לחץ כאן

2. המשכורות ב"בית צבי" כ6,000,000  ₪ .

 

3. קרוב ל3,000,000  ₪   בית הספר משלם עבור פרסום ושיווק.

4. כיבודים ומתנות כ24,000  ₪.

5. משרדיות כ 104,000  ₪.

6. אחזקת רכב כ 100,000 ₪.

7. אך ורק כ 257,000  ₪  "בית צבי" משלם עבור המלגות, יחד עם זאת שכר השנתי של המנכ"ל כ 340,000  ₪.

להורת דוח כספי 2020 – לחץ כאן

הוגשה תלונה לרשם העמותות:

בתאריך 25.05.2021 תלונה נשלחה לרשם העמותות, סימוכין 28430848.

בתאריך 30.05.2021 רשם העמותות מסר תודה על קבלת התלונה:

הליך פיקוח של רשם העמותות:

להורדת מסמך – לחץ כאן

 

העתקים נשלחו:

1.משרד התרבות – לחץ כאן ( הורדת מסמך).

2. משרד הכלכלה  – לחץ כאן ( הורדת מסמך ).

3. משרד האוצר –  לחץ כאן ( הורדת מסמך ) .

4. עיריית רמת גן – לחץ כאן ( הורדת מסמך ) .

5. המל"ג – לחץ כאן ( הורדת מסמך).

6. בית הספר למשחק "בית צבי" – לחץ כאן ( הורדת מסמך ).

7. רשם העמותות – לחץ כאן ( הורדת מסמך ) .

8. סגן ראש העיר רמת גן מר רועי ברזילי – לחץ כאן ( הורדת מסמך ).

9. עוה״ד אביהוא בן משה חבר מועצת העיר ויו"ר הוועדה לביקורת העירייה – לחץ כאן ( הורדת מסמך).

10. בתאריך 16.12.2021 הוגשה תלונה למשטרת ישראל – לחץ כאן ( הורדת מסמך ).

11. מבקר המדינה – לחץ כאן ( הורדת מסמך).

שתפו לחברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email