ArabicEnglishHebrewRussian

הצטרפו אלינו

והשארו מעודכנים תמיד

77 (8)

ע"י המגן נשלחה דרישה למשרדים הממשלתיים – לפרסם מכרזים שוויוניים עבור שחקנים עצמאים 

ע"י המגן נשלחה דרישה למשרדים הממשלתיים, לפרסם מכרזים שוויוניים עבור שחקנים עצמאים .

פרטי המכתב:

לכבוד:

משרד התרבות, משרד החינוך, משרד הביטחון, עיריית תל אביב, עיריית ירושלים ומשרד הקליטה.

הנדון:  דרישה לפרסם מכרזים שוויוניים עבור שחקנים עצמאים, על מנת להימנע מהליך משפטי ( עתירה מנהלית ). 

מבוא

  1. מדינת ישראל החליטה בזמנו לסייע לאנשי תרבות ( אמנים /שחקנים / במאים / יוצרים וכו' ) אשר פועלים במסגרת עמותות, כלומר ארגונים ללא מטרות רווח.
  2. השאלה שצריכה להישאל – האם עמותות אשר מתעסקות בתרבות באמת פועלים ללא מטרת רווח? ואיך יתכן שלמרות מיליוני השקלים שעוברים מטעם המדינה, מצבם הפיננסי של שחקני ישראל אינו כפי שיכול היה להיות.
  3. משרדים ממשלתייםמפעילים פיקוח מינימלי עבור כספי הציבור, גם לרשם העמותות אין עניין לפקח על שימוש בכספי הציבור.
  4. המדינה יצרה מאות ארגונים ששואבים את הכסף מהאוצר שאינו מגיע לציבור השחקנים שזקוק לו. האבסורד הוא שמשרד התרבות מבין את המצב הזה, אך בכל מקרה ממשיך לקדם את הארגונים אשר יונקים כסף מאוצר המדינה.
  5. רצוי שהמשרדים הממשלתיים ישקיע את הכסף בעסקים ולא בעמותות, כלומר אפשר להפוך תיאטראות, קבוצות תיאטרון, בתי ספר למשחק לעסקים אשר משלמים מיסים למדינת ישראל.
  6. מה נדרש ממשרדים ממשלתיים ועיריות: תמיכה כספית ( מינימלית ) וקידום שוויוני ( קידום מקצועי ) של עסקים בתחום התרבות.
  7. בשל העובדה שהמדינה לא תמכה באמנים כעסק, אמני ישראל החליטו לפתוח עמותות, כמו כן לבקש תמיכות ללא סוף. חשוב לציין: כלכלית לא נכון לתמוך בעמותות, העמותות אינן משלמות מיסים.
  8. עדיף לתמוך בעסקים!
  9. בעזרת המדינה אמנים יוכלו להתפרנס ולא ילכו עם "יד מושטת" כדי לקבל תקציב ליצירה. ומצד שני המדינה תקבל מיליוני שקלים כמסיסים.
  10. אנו מבקשים מכם להשקיע בעסק ( אמנים ויוצרים בעלי עסקים )!

תוכנית והצעה:

א'. תמיכה והשקעה בעסקים

ב'. הנחות בארנונה.

ג'. תמיכה תקשורתית ( פרסום באתרי עיריות ומשרד התרבות ).

ד'. שירותי משרדי הממשלה.

דרישה:

  1. אנו דורשים ממשרדי הממשלה לפרסם מכרזים שוויוניים עבור שחקנים וכלל אמנים (עצמאים).

12.1. בדוגמת משרד החינוך ומשרד הביטחון לתמוך בתרבות הפרטית ולרכוש כרטיסים להצגות בתיאטראות הפרטיים ו/או קבוצות התיאטרון ו/או שחקן עצמאי ו/או במאי עצמאי ו/או בית ספר למשחק פרטי.

  1. משרד הביטחון רוכש כל שנה כרטיסים להצגות על מנת להביא את החיילים לתיאטרון, משרד החינוך אף הוא רוכש כרטיסים להצגות תיאטרון כדי לקרב את תלמידי התיכון לאמנות.

13.1. יחד עם זאת משרדים ממשלתיים ועיריות כלל לא מפרסמים מכרזים וקריטריונים עבור רכישת כרטיסים להצגות תיאטרון ו/או סרטי קולנוע,  כך לאמנים עצמאים (בתי ספר למשחק פרטיים, במאים, שחקנים, מפיקים וכו' ) אין אפשרות להגיש בקשה למכרז ולספק למדינה שירות בעלות נמוכה יותר ( שירותי משרדי הממשלה ).

13.2. משרדים ממשלתיים מתקיימים ע"ח הציבור ( כספי ציבור ), לכן ראוי ביותר לפרסם מכרזים ולחסוך את כספי הציבור, הרי ידוע שעמותות "ללא מטרת רווח" יודעות "לתפור" מחיר עבור הכרטיסים ( כרטיסים להצגה ו/או סרטי קולנוע ), וזאת כדי להתעשר על חשבון המדינה.האבסורד: בתיאטרון הפרטי כרטיס להצגה עולה הרבה יותר זול מאשר בתיאטרון שהינו מתנהל כעמותה ( תיאטרון אשר מתנהל כעמותה כל שנה מקבל תמיכה ממשלתית).

13.3. אנו דורשים ממשרדי הממשלה ועיריות לפרסם מכרזים עבור רכישת כרטיסים באופן שוויוני וללא אפליה.

  1. אנו נעמוד על כך שמשרדים ממשלתיים ירכשו כרטיסים בתיאטראות הפרטיים ו/או בתי הספר למשחק הפרטיים (*), כאשר גוף ממשלתי ירכוש את הכרטיסים להצגות אצל התיאטרון הפרטי ו/או בבית הספר למשחק הפרטים הדבר יתומך בעסקים, וחלק מהכסף יחזור לקופת הממשלה בתור מיסים. מה שהופך את ההשקה בעסקי התרבות הפרטיים לכך שכולם מרוויחים ממנה, הציבור, העסקים הפרטיים והמדינה.

(*) בתי הספר למשחק בשנה ב' וג' מעלים הצגות מקצועיות.

  1. הזמנת סדנאות והצגות:

מדי שנה משרד הביטחון, משרד החינוך וגם מתנ"סים מזמינים הרצאת, סדנאות, חוגים  ( בתחום התרבות, למעשה תיארטון ), כך למשלם גופים ומשרדים הללו כלל לא מזמינים שירותים של תיאטראות הפרטיים ו/או בתי הספר למשחק הפרטיים, שוב נדגיש ונציין: כאשר גוף ממשלתי ירכוש הרצאות, סדנאות וחוגים אצל התיאטרון הפרטי ו/או בבית הספר למשחק הפרטים הדבר יתומך בעסקים, וחלק מהכסף יחזור לקופת הממשלה בתור מיסים. מה שהופך את ההשקה בעסקי התרבות הפרטיים לכך שכולם מרוויחים ממנה, הציבור, העסקים הפרטיים והמדינה.

15.1. דרישה: לפרסם מכרזים שוויוניים על מנת שאמנים עצמאים יכלו להגיש מועמדות למשרדי הממשלה ו/או לגופים אשר נתמכים ע"י המדינה.

  1. כאשר מדינת ישראל באמת תתמוך בתיאטראות הפרטיים ו/או בתי הספר למשחק הפרטיים כלל לא יהיה צורך לפתוח עמותות בתחום התרבות, כך המדינה תרוויח מיליוני שקלים בתור מיסים.
  2. מה שהופך את ההשקה בעסקי התרבות הפרטיים לכך שכולם מרוויחים ממנה, הציבור, העסקים הפרטיים והמדינה.
  3. אנו מבקשים ממשרד האוצר לבחון את התוכנית ולהבין דבר אחד: אמני ישראל יכולים להתפרנס בכבוד, כאשר תהיה תמיכה ממשלתית בעסקים ( בתיאטראות הפרטיים ו/או בתי הספר למשחק הפרטיים) כלל לא יהיה צורך לפתוח עמותות ולבקש באופן משפיל תקציבים, לצורך העניין כספי הציבור.

18.1.  העתק ישלח למשרד האוצר.

19. אנו מבקשים בסך הכל לשנות את המודל התמיכות, לבנות קריטריונים מודרניים וקלים, מבקשים לשנות את החשיבה האסטרטגית.

20. בתאריך 25.01.2021 פרסמנו תחקיר שבו ניתן לראות איך כספי הציבור נשרפים והמנכ"לים של עמותות רק מתעשרים ללא בושהלתחקיר לחץ כאן.

21.נתנו אינדיקציה פשוטה שבה ניתן להבין: כאשר מנהלים את העסק בצורה נכונה כלל אין צורך להשתמש בכספי הציבור, אם תיאטראות הפרטיים ו/או בתי הספר למשחק הפרטיים יקבלו תמיכה ממשלתית כולנו נרוויח ונתקדם! חובה לעצור את הניצול של כספי הציבור!

 

1. אישור שליחה – לחץ כאן ( עיריית תל אביב, משרד הביטחון, משרד הקליטה, משרד החינוך, משרד התרבות).

2. אישור שליחה – לחץ כאן ( עיריית ירושלים ).

 

שתפו לחברים

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email